بندر عباس را در گذشته به نام بندر گمبرون می شناخته اند که تا به امروز یکی از بزرگترین، مهمترین و اصلی ترین بنادر ایران به شمار می آید. پس بندر عباس را می توان نقطه مهمی در جابجایی و انتقال کالاهای صنعتی و مهم..

چرا بندر عباس را برای سفر انتخاب کنیم؟

بندر عباس را در گذشته به نام بندر گمبرون می شناخته اند که تا به امروز یکی از بزرگترین، مهمترین و اصلی ترین بنادر ایران به شمار می آید. پس بندر عباس را می توان نقطه مهمی در جابجایی و انتقال کالاهای صنعتی و مهم دانست. اما چرا به این بندر، بندر عباس می گویند؟ دلیل آن پیروزی سپاه شاه عباس و سردار ایرانی بنام امام قلی خان بر پرتغالی هایی بود که این منطقه را اشغال کرده بود. این شهر از زمان در اختیار قرار گرفتنش توسط ایرانیان یکی از مهمترین بنادر توریستی با جاذبه های دیدنی فراوان است.

بندر عباس

آشنایی با مردم و فرهنگ رایج در بندر عباس

همانطور که میدانید بندرعباس مرکز استان هرمزگان به حساب می آید و فاصله آن تا به ترتیب تبریز، تهران، اصفهان، شیراز و کرمان از نسبتا زیاد تا محدود می باشد. شرایط آب و هوایی در این بندر در اکثر اوقات سال متفاوت است اما قطعا در فصل های گرم، هوای شرجی و بسیار داغ نصیب مسافران خواهد شد.

پس زمان مناسب را برای سفر به بندر عباس انتخاب کنید. منطقه های مختلفی در این شهر وجود دارد که باعث بوجود آمدن شرایط فرهنگی و زیستی مختلف در آن شده است. اطلاعات تاریخی دقیقی از زمان زندگی و تجارت در این بندر در دست نیست ولی می توان آن را به ایران باستان نسبت داد.

در این شهر مردم بومی و مهاجر تقریبا به یک نسبت زندگی می کنند و می توان جمعیت تقریبی آنها را 526000 نفر دانست. اکثر آنها مسلمان – شیعه و مسلمان – سنی هستند و اکثریت گروه دوم در محله های خاص و مشخصی مثل اوزی ها و سورو ساکن هستند. مردم ساکن در این شهر به گویش بندری صحبت می کنند و واژگان مختلف از زبان های متعدد به این گویش وارد شده است.

البته همانطور که ذکر شد، قومیت های مختلفی در این شهر زندگی می کنند که گویش های مختلفی هم در محله های گوناگون آن دیده می شود. فرهنگ و رسم جاری در بندر عباس به مراسم و آیین های مختلفی خلاصه می شود که هرکدام پیشینه تاریخی متفاوتی دارند.

هرمزگان

آشنایی با جاذبه های گردشگری و تفریحی بندر عباس

درست زمانی که نام بندر عباس به میان می آید امکان ندارد که لیستی از مکان های تفریحی و گردشگری آن برایتان پدیدار نشود. در این شهر آثار و جاذبه های تاریخی متعددی مثل عمارت کلاه فرنگی، حمام گله داری، معبد هندو ها، حمام گپ، آب انبار های موزه و غیره وجود دارد. همچنین شما می توانید از چشمه آب گرم گنو، ساحل سورو، بوستان ساحلی سورو، پارک ساحلی غدیر، پلاژ بانوان، تفرجگاه کوهستانی پنجه علی و انواع موزه های آن دیدن نمایید و لذت یک سفر خاطره انگیز به این شهر را در ذهن خود ثبت کنید.

رزرو و اجاره روزانه اقامتگاه در بندر عباس

شما می توانید برای اقامت در این شهر برای چند روز به جای هزینه های هتل برای اجاره خانه، آپارتمان، سوئیت، یا ویلا اقدام کنید. تنها با جستجو نام این شهر در سایت املاک باشی یا اپلیکیشن املاک باشی به سادگی می توانید به این مهم دست پیدا کنید و سفری کم هزینه را تجربه کنید.

سفر به بندر عباس
[faqs style=”accordion” filter=”bandarabas”]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *