مناطق گردشگری تایلند
مناطق گردشگری تایلند

آشنایی با زیباترین مناطق گردشگری تایلند

آشنایی با زیباترین مناطق گردشگری تایلند

علاقه مندان به سفر و تفریح همیشه به دنبال کشورها و مناطق دیدنی خاصی هستند. که بتوانند از جاذبه های طبیعی آن بازدید کنند. شهرها و کشورهای زیادی در دنیا هستند که توجه مردم ایران را به خود جلب می کنند. اما از این میان باید به مناطق گردشگری تایلند به عنوان جذابترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری برای ایرانیان اشاره کنیم.

تایلند به عنوان یکی از شهرهای منطقه جنوب شرقی آسیا، یک کشور عالی برای گردشگری و مسافرت است. از این رو ایرانیان خوش سلیقه و پر انرژی این کشور را برای سفر و تفریح انتخاب می کنند. اما آیا شما با مناطق گردشگری تایلند آشنا هستید؟ آیا می دانید پس از سفر به تایلند با چه جاذبه های گردشگری و چه نوع فرهنگی مواجه خواهید شد؟

با ما همراه شوید تا بهتر و بیشتر با کشور تایلند و مناطق گردشگری این کشور آشنا شویم.

تایلند در واقع در منطقه هندوچین قرار دارد. و پایتخت این کشور بانکوک است. بانکوک بزرگترین شهر این کشور به شمار می رود و بیش از 95 درصد از مردم این شهر دارای مذهب بودایی هستند. مردم کشور تایلند به زبان تایلندی صحبت می کنند. و با واحد پول بات، با یکدیگر به مبادله می پردازند.

 

مناطق گردشگری تایلند
مناطق گردشگری تایلند

شهر تایلند می تواند اولین منطقه گردشگری در تایلند برای بازدید باشد. زیرا این شهر از جذابیت های فوق العاده بالایی برخوردار بوده و مکان های دیدنی زیادی را در خود جای داده است. از جمله:

بازار روی آب بانکوک:

بازار شناور یا بازار روی آب که در منطقه بانکوک کشور تایلند قرار دارد. یکی از جذاب ترین و معروف ترین مناطق گردشگری تایلند به شمار می رود. این بازارها به دلیل جذابیت فوق العاده بالایی که دارند. توجه بسیاری از توریستان و گردشگران را به خود جلب می کنند. مخصوصا افرادی که علاقه مند به خرید در این کشور هستند.

می توانید در بازارهای شناور بانکوک علاوه بر یک گردش به یاد ماندنی، خریدهای مناسبی نیز داشته باشید. در بانکوک بازارهای شناور بسیاری وجود دارد که از جمله معروف ترین آنها باید به بازارهای زیر اشاره کنیم:

⦁ بازار شناور آمفورا( Amphawa Floating Market Bangkok)
⦁ بازار شناور دامنون سادوک( Damnoen Saduak Floating M)
⦁ بازار شناور خلونگ لات مایوم(  Khlong Lat Mayom)
⦁ بازار شناور تالینگ چان(  Taling Chan Floating Market)
⦁ بازار شناور بانگخلا( Bangkhla Floating Market)

تمامی این بازارهای روی آب از جمله مناطق گردشگری تایلند به شمار می روند که بازدید از آنها می تواند جذابیت های زیادی به همراه داشته باشد.

بازارهای شناور
بازارهای شناور

کاخ بزرگ تایلند:

کاخ بزرگ بانکوک در کشور تایلند که در سال 1782 میلادی تاسیس شده است، با قدمت 150 ساله یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری تایلند به شمار می رود. این کاخ که در میانه شهر بانکوک قرار دارد، یکی از شلوغ ترین و پربازدیدکننده ترین مکان های گردشگری در کشور تایلند است. می توانید مجسمه زمردین که در داخل کاخ بزرگ بانکوک قرار دارد را با لذت به تماشا بنشینید.

نکته جالبی که برای بازدید از این کاخ زیبا و دیدنی باید به آن توجه کنید، نوع پوشش لباس بازدیدکنندگان از کاخ بزرگ است. مردم این کشور معمولا برای احترام گذاری، در زمان ورود به ساختمان های دولتی خود به هیچ عنوان لباس های بدون آستین و کوتاه به تن نمی کنند. در میان تمامی مناطق گردشگری تایلند، لازم است برای بازدید از کاخ بزرگ به این نکته توجه کنید.

مردان بدون داشتن پوشش مناسب( شلوار بلند و پوشیده) نمی توانند برای بازدید از کاخ بزرگ وارد این محوطه شوند. در حالی که خانم ها باید از پوشیدن لباس های بدن نما و کوتاه تر از بالای زانو خودداری کنند. علاوه بر آن پوشیدن صندل در این مکان ممنوع است. اما گردشگران می توانند در این مورد راحت باشند و بدون سختگیری به بازدید از کاخ بپردازند.

 

کاخ بزرگ تایلند
کاخ بزرگ تایلند

معبد بودا در کشور تایلند:

یکی دیگر از جذاب ترین و دیدنی ترین مناطق گردشگری تایلند، معبد بودا در بانکوک است. این معبد در واقع اصلی ترین منطقه گردشگری در کشور تایلید به شمار می رود و هر ساله تعداد گردشگران و مسافران بیشتری برای بازدید از معبد بودا به تایلند سفر می کنند. معبد بودا که مجسمه ای غول آسا بر روی تپه ای زیبا است، در جزیره پوکت قرار دارد.

این جزیره دیدنی یکی از استان های گردشگری در کشور تایلند بوده و علاوه بر معبد بودا از سواحل دیدنی و جذابی نیز برخوردار است. مسافران زیادی این جزیره را برای سفر خود انتخاب می کنند تا علاوه بر بازدید از معروف ترین منطقه دیدنی تایلند، از آب و هوای این استان در مسافرت لذت ببرند. این مجسمه دارای 45 متر ارتفاع بوده و از 25.45 متر عرض و تقریبا 135 تن وزن برخوردار است.

مجسمه بودا که در سال 2007 میلادی در این کشور ساخته شد، بیش از 100 میلیون بات هزینه برای کشور تایلند در بر داشت. اما این منطقه گردشگری که از مهمترین مناطق گردشگری تایلند به شمار می رود، موفق شده است بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب کرده و از نظر اقتصادی کشور تایلند را در شرایط مناسبی قرار دهد.

 

معبد بودا
معبد بودا

دیدنی ترین و خاص ترین مناطق گردشگری تایلند

علاوه بر مکان های دیدنی که در شهر بانکوک وجود دارد و به آنها اشاره کردیم، باید به مناطق گردشگری دیگری در کشور تایلند اشاره کنیم که بیش از صدها سال قدمت داشته و جذابیت های ویژه ای دارند. از جمله:

پارک تاریخی سوخوتای:

این پارک تاریخی از خرابه های یک شهر قدیمی تشکیل شده است که مربوط به قرن 13 و 14 هستند. پارک سوخوتای در شمال تایلند واقع شده است و بیش از 200 ساختمان خرابه و قدیمی و 26 کاخ سلطنتی را در خود جای داده است. با گشت و گذار در این پارک تاریخی می توانید با فرهنگ سوخوتای بیشتر آشنا شده و از جذابیت های طبیعی آن بهره مند شوید.

خلیج شاهزاده یا آئو نانگ:

این خلیج از معروف ترین و محبوب ترین مناطق گردشگری تایلند است که در جنوب این کشور واقع شده است. زمانی که وارد این خلیج می شوید می توانید خودتان را در دنیای اسرار آمیز فیلم های تخیلی هالیوودی تصور کنید. صخره های پوشیده از درختان سرسبز، خلیجی آرام و وهم انگیز و آسمانی آبی و آرام همگی انسان را به یاد فیلم های ژانر ترسناک هالیوودی می اندازد.

اما باید بگوییم آئو نانگ نه تنها منطقه ای ترسناک نیست، بلکه از طبیعت فوق العاده بی نظیری نیز برخوردار است. در کنار تمامی این ویژگی های مثبت باید به رستوران ها و هتل های ارزان قیمت و باکیفیت این منطقه برای اجاره سوئیت نیز اشاره کنیم. می توانید به راحتی در این منطقه دیدنی به تفریح و گردش بپردازد و از زیبایی سواحل خلیج شاهزاده بازدید کنید.

جاذبه های تایلند
جاذبه های تایلند

جزایر سیمیلان:

9 جزیره اصلی و 2 جزیره کوچکی که در مجمع الجزایر سیمیلان قرار دارند، از تماشایی ترین و محبوب ترین مناطق گردشگری تایلند برای غواصی به شمار می روند. در اطراف این جزایر می توانید با آب های روان و صخره های مرجانی مواجه شوید که بسیار زیبا و تماشایی هستند. دیدن دنیای زیر آب برای بسیاری از گردشگران یک آرزوی دست نیافتنی است.

اما با سفر به کشور تایلند و بازدید از جزایر سیمیلان می توانید یک تجربه متفاوت از غواصی در کنار غواصان ماهر را تجربه کنید. کشور تایلند جاذبه های بی نظیری دارد که می تواند انسان را به سمت خود جذب کند. از این میان مجمع الجزایر سیمیلان دیدنی ترین این مناطق هستند.

خلیج فانگ نگا:

بارها و بارها در فضای مجازی تصاویری از صخره های ایستاده و پوشیده از درختان سبز را مشاهده کرده اید. اما شاید باورتان نشود که این صخره های رویایی متعلق به خلیج فانگ نگا در کشور تایلند است. این خلیج تنها 95 کیلومتر با جزیره پوکت( محل قرار گیری معبد بودا) فاصله دارد. از این رو بسیاری از گردشگران پس از بازدید از معبد بودا به دیدن این منطقه گردشگری نیز می روند.

خلیج فانگ نگا را باید از دیدنی ترین مناطق گردشگری تایلند به شمار آوریم که در آن غارهای آبی و جزایر سنگ آهک زیبایی وجود دارد. این خلیج را با نام خلیج جیمز باند نیز می شناسند. زیرا نمای خلیج شباهت بسیار زیادی به نمای جزیره فیلم جیمز باند دارد. البته تنها راه برای بازدید از این خلیج، استفاده از کایاک های دریایی است. اما جذابیت و تجربه منحصر به فردی در اختیار شما قرار خواهد داد.

خلیج فانگ نگا
خلیج فانگ نگا

تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت گردشگری تایلند در ایران با وجود رکوردزنی ایرانیان در سفر به کشور تایلند:

آنگونه که مشخص است پس از شیوع ویروس کرونا، کشورهای بسیاری متضرر شدند. از این میان کشور تایلند یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان گردشگر خود به این کشور را از دست داده است. زیرا ایرانیان رکورددار سفر به کشور تایلند و دیگر کشورهای خاورمیانه بودند. از این رو وزارت گردشگری تایلند تصمیم گرفته است نمایندگی خود در ایران را تعطیل کند.

علت این مسئله عدم کنترل کرونا در کشور ایران است. در حالی که بیشتر کشورهای جهان با انجام واکسیناسیون در حال بازگشت به روند پیش از کرونا هستند. حتی کشور تایلند با انجام تبلیغات گردشگری پسا کرونایی، نوید بازگشایی مسیر گردشگری به کشور خود را اعلام می کند. با این حال امید است به زودی دنیا به حالت پیش از کرونا بازگردد.

اجاره ویلا و سوئیت در کشور ایران

برای آغاز سفر لازم است از محل اسکان خود اطمینان حاصل نمایید. ساده ترین روش مراجعه به وب سایت املاک باشی و یا نصب اپلیکیشن املاک باشی بر روی گوشی های هوشمند خود است. می توانید زیباترین و بهترین هتل ها و اقامتگاه های کشور ایران را انتخاب نموده و با خیال راحت به بازدید از مناطق گردشگری ایران بپردازید.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از طریق سایت املاک باشی، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای آغاز یک سفر به یادم ماندنی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *