بررسی نکات کلی سلامت در سفر

بررسی نکات کلی سلامت در سفر

رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه و کسب اطلاعات سفر باعث می شود که مسافرت امنی داشته باشید و پس از بازگشت به محل زندگی خود دچار مشکلات بیشتر نشوید. وجود بیماری های عمومی که تقریبا در اکثر سال وجود دارند و واگیر دار هستند یک طرف ماجرا هستند و مشکلاتی مثل آفتاب سوختگی، نیش حشرات و گرمازدگی بخش بعدی را تشکیل می دهند. اگر برای پیشگیری و درمان چنین مشکلاتی به دنبال راه چاره هستید این مطلب را جهت داشتن سلامت در سفر از دست ندهید.

سلامت در سفر

مشاوره و پیشگیری های سلامت در سفر

قبل از سفر برای داشتن اطمینان بیشتر با یک پزشک مشورت کنید و از خطرات و بیماری هایی که در حال کنونی در دنیا گسترده هستند اطلاع حاصل کنید. به طور کلی خیل عظیمی از بیماری ها مثل اسهال یا عفونت ها با منشاء باکتریایی در جهان و به طور فصلی وجود دارند. در صورت لزوم و با تشخیص پزشک واکسن بزنید تا از پیش آمد مشکلات این چنین جلوگیری کنید.

سفر به برخی کشور ها توجه ویژه ای به سلامت در سفر طلب می کنند. مثل ژاپن یا کشور های آفریقایی. خطرات و پیش بینی های احتمالی در این رابطه را جدی بگیرید.

همراه داشتن دارو برای سلامت در سفر

اگر برخی از دارو ها را به همراه خود داشته باشید می توانید سفر مطمئنی و به دور از مشکلی داشته باشید. البته برخی کشور ها مثل عربستان برای حمل دارو هایی مثل کدئین، قوانین سختگیرانه ای را وضع کرده اند. بطور کلی به همراه داشتن پماد ضد حساسیت یا دارو های ضد التهاب برای سلامت در سفر ممنوعیت ندارد. ولی برای به همراه داشتن دارو به همراه داشتن نسخه پزشک لازم است.

سفر

رفع مشکلات گزیدگی و مسمومیت های شیمیایی حین سفر

یکی دیگر از جنبه های سلامت در سفر به حین سفر مربوط می شود. مثل مسمومیت با یک گیاه خاص مثل قارچ یا گزیدگی حشرات و غیره. سعی کنید در چنین مواردی نزدیکترین مرکز درمانی را بیابید. اما برای پیشگیری از وقوع چنین حالتی از کرم ها و مواد دفع کننده حشرات DEET استفاده نمایید. از کرم های بالای 35 درصد برای خود و بالای 10 درصد برای کودکان استفاده نشود.

 اگر حس می کنید که با گاز هایی مانند مونوکسید کربن مسموم شده اید سریعا محیط را ترک کنید. از عبور جریان هوا داخل اتاق یا ماشین اطلاع کامل حاصل کنید. علائم مرتبط با گزیدگی و مسمومیت حتما باید توسط پزشک بررسی شوند. اگر در مورد خوردن یک غذای خاص شک و تردید دارید و حس می کنید که به واسطه آن مسموم می شوید حتما بو آن را مورد بررسی قرار دهید. نوشیدنی و غذاهای کم کالری بخورید و از مایعات بیشتر استفاده کنید.

به همراه داشتن وسایل مناسب سفر

پوشیدن لباس های مناسب که کل بدن را تا ناحیه دست ها و مچ پا پوشش می دهند بهتر کمک می کنند تا از نیش حشرات جلوگیری کنید و از آفتاب سوختگی جهت داشتن سلامت در سفر در امان باشید. با این حال اگر مجبور به پوشیدن لباس های نیمه آستین هستید حتما برای صورت و دستها از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و طی مدت مشخص آن را تمدید نمایید. از لباس های رنگ روشن استفاده کنید و شستشو لباس و بدن را به طور منظم فراموش نکنید تا دچار گرمازدگی نشوید.

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *