تالاب میقان در اراک

تالاب میقان اراک؛ زیستگاه پرندگان مهاجر

استان مرکزی یکی از استان های خاص و زیبا در ایران است، که جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی را در خود جای داده است. این استان دیدنی با داشتن تالاب میقان، هر ساله گردشگران و مسافرانی که به طبیعت و دیدن پرندگان مهاجر و نادر علاقه مند هستند را، به سمت خود جذب می کند. دیدن این تالاب در میان انبوهی از مکان های طبیعی، می تواند هیجان انگیز باشد.

در زمان های گذشته تالاب میقان نمکزار بزرگی بوده است که در ایران به دلیل داشتن نمک زیاد به شهرت رسیده است. با این که این تالاب در منطقه ای کویری قرار دارد، اما بدان معنا نیست که خالی از آب بوده و خشک است.  اگر در 15 آبان به این منطقه سفر کنید، می توانید با درناهای نابی در این تالاب مواجه شوید. درناهای دیدنی که از جمله زیباترین پرندگان ایران به شمار می روند.

تالاب میقان اراک

بهترین زمان سفر به اراک و بازدید از تالاب میقان

از آنجایی که استان مرکزی منطقه ای گرم است، در فصل زمستان آب و هوای معتدلی دارد. پس بهترین زمان برای بازدید از این تالاب رویایی و خاص، اوایل پاییز تا انتهای زمستان است. در این زمان پرندگان مهاجر زیبا و نادری به این تالاب سفر می کنند، که زیباترین صفحه از جهان را برای تماشاگران به نمایش می گذارند. می توانید ناب ترین پرندگان را در این منطقه مشاهده کنید.

یکی از پرندگان نادری که در تالاب میقان می توانید آن را ببینید، درنا است. این پرنده مهاجر زمانی که قصد دارد به محل اصلی سکونت خود بازگردد، در میانه راه در کنار این تالاب توقف نموده و به استراحت می پردازد. می توانید بیش از 60 درصد پرندگان مهاجری که از ایران می گذرند را در کنار این تالاب مشاهده کنید.

کافیست اپلیکیشن املاک باشی را بر روی گوشی خود نصب کرده، و در هر زمان و مکانی که هستید اقدام به اجاره سوئیت در نزدیکترین محل به تالاب میقان نمایید. پس از آن خودتان را برای آغاز سفری رویایی و خاطره انگیز به این منطقه دیدنی اماده کنید.

 

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *