بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

تبریز شهر هزار رنگ و اصالت، از جالب ترین شهرها در ایران است که می تواند روزها و حتی هفته ها انسان را با زیبایی های خود درگیر کند. در این شهر با اصالت و قدیمی، بازارهای بسیاری وجود دارند که هر یک از سبک معماری و تاریخچه غنی برخوردار هستند. بازار مظفریه یکی از این بازارهای جذاب با معماری خارق العاده است.

زمانی که وارد این بازار سرپوشیده می شوید، با انواع بازارچه ها، کاروانسراها و سراها روبرو خواهید شد. بیشتر مردمی که در شهر تبریز زندگی می کنند، و با این منطقه دیدنی آشنا هستند، از بازار مظفریه با نام بازار بزرگ فرش های نفیس یاد می کنند. فرش های دستباف و ماشینی خاصی که هنر ایرانیان را به رخ جهان می کشاند. می دانیم که تبریز شهر فرش ایران است.

پس دیدن یک دنیا فرش های جذاب و فوق العاده در این شهر، دور از انتظار نخواهد بود. می توان در بازار مظفریه با فرش های دستباف ابریشمی خاصی مواجه شد، که معمولا صادراتی هستند. گشت و گذار در این بازار فوق العاده انسان را به هنر ایرانی علاقه مند میکند، و به تحسین وا می دارد.

بازار مظفریه

جذابیت های بازار مظفریه تبریز

اگر علاقه مند هستید از نزدیک فرش های دستباف ابریشمی تبریز را مشاهده کنید، کافیست به بازار رویایی و شگفت انگیز مظفریه سفر کنید. این بازار دنیایی از فرش های اصیل ایرانی را در خود جای داده است. حتی ممکن است در این بازار با فرش های خاصی که از سالهای دور به یادگار مانده اند نیز، مواجه شوید. تمام زنان هنرمند تبریزی هنرهای خود را در این بازار به نمایش می گذارند.

پس اگر در کنار بازدید از فرش های اصیل ایرانی، علاقه مند هستید فرشی را به یادگار از تبریز با خود به خانه آورید، بهترین محل برای خرید انواع مختلف فرش بازار مظفریه خواهد بود. پس خودتان را برای یک گردش لذت بخش به تبریز آماده نموده و از آنجا فرش به سوغات با خود آورید.

 

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *