پیاده روی در تهران؛ بهترین و جذاب ترین مسیرها

پیاده روی در تهران ؛ بهترین و جذاب ترین مسیرها

تهران با تمام شلوغی ها و آلودگی هایی که دارد، دارای مسیرهای پیاده روی فوق العاده ای است. می توان صبح های این شهر شلوغ را در مسیرهای زیبای آن به پیاده روی پرداخت. پیاده روی در تهران حال و هوای خاصی دارد، که بیشتر پایتخت نشینان آن را تجربه می کنند.

بهترین مسیرهای پیاده روی در تهران

از جمله مسیرهای جذاب و عالی برای پیاده روی می توانیم به مسیر های دربند، خیابان ولیعصر، پارک ملت، بلوار کشاورز، پارک جمشیدیه، دریاچه چیتگر و پل طبیعت اشاره کنیم. هر یک از این مسیرهای مناسب پیاده روی در تهران جاذبه های خاص دارند که باید به انها اشاره نماییم.

دربند

دربند بهترین و محبوب ترین مسیرهایی است که مردم تهران و شهرستان های اطراف، آن را برای کوه پیمایی انتخاب می کنند. این مسیر مناسب پیاده روی درتهران، ابتدا شیب چندانی ندارد اما کم کم در مسیر کوهستانی قرار گرفته و شیب آن رو به افزایش میرود.

پیاده روی در دربند

⦁ خیابان ولیعصر

شاید باید بگوییم طولانی ترین خیابانی که در خاورمیانه وجود دارد، خیابان ولیعصر می باشد. این خیابان سازه های قدیمی و تاریخی زیادی دارد و از این رو بهترین انتخاب برای داشتن یک پیاده روی ایده آل به شمار می رود.

پیاده روی در خیابان ولیعصر

⦁ پارک ملت

پارک ملت تهران گویی تمدن ایرانی و اروپایی را در خود جای داده است. زیرا این پیاده روی، شباهت زیادی به پارک مرکزی نیویورک دارد. می توان در ان سینما، باغ پرندگان، باغ وحش کوچک، آبنمای موزیکال و … را مشاهده نمود.

پیاده روی در پارک ملت

⦁ بلوار کشاورز

از دوست داشتنی ترین و متفاوت ترین مسیرهای مناسب برای یک پیاده روی عالی ، باید به بلوار کشاورز و پارک لاله اشاره کنیم. این مسیر نیز جاذبه های خاص خود را دارد که زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

پیاده روی در بلوار کشاورز

 

⦁ پارک جمشیدیه

خلوت ترین و آرامترین پارکی که می توانیم در تهران برای پیاده روی انتخاب کنیم، پارک جمشیدیه است. این پارک به دلیل داشتن مسیر سنگی و صخره ای، بسیار طرفدار دارد.

پیاده روی در پارک جمشیدیه

⦁ دریاچه چیتگر

جدیدترین و خاص ترین مسیر پیاده روی دریاچه چیتگر است، که حس عالی در انسان به وجود می آورد. این مسیر به دلیل دریاچه ای که در کنار آن قرار دارد، بسیار جذاب است.

پیاده روی در چیتگر

⦁ پل طبیعت

این پل را باید بهترین مسیر برای پیاده روی به شمار آوریم. زیرا جاذبه ای جدید و خاص است که بر فراز خیابان های پرترافیک تهران واقع شده است. پلی دیدنی که از دو سو به پارک طالقانی و پارک آب و آتش منتهی می شود.

پیاده روی در چیتگر

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *