خانه اتحادیه؛ تنها بازمانده قدیمی در خیابان لاله زار

خانه اتحادیه ؛ تنها بازمانده قدیمی در خیابان لاله زار

یکی از بازمانده های قدیمی در خیابان لاله زار تهران، خانه اتحادیه است. این خانه قدیمی که در میان دو خیابان فردوسی و لاله زار واقع شده است، با نام خانه دایی جان ناپلئون نیز شناخته می شود. خانه و باغ اتحادیه یک عمارت برجای مانده از دوران قاجار است که باید آن را با ارزش ترین معماری آن دوران نیز به شمار آوریم.

در زمان های قدیم از این خانه برای نشست های سیاسی و پذیرایی از مهمان های خارجی بسیار استفاده می شده است. در اصل خانه اتحادیه متعلق به امین السلطان می باشد که صدر اعظم ناصرالدین شاه بوده است. پس از آن که ایشان کشته شد، این خانه توسط حاج رحیم اتحادیه خریداری شد.

خانه اتحادیه

جاذبه های خانه اتحادیه در خیابان دیدنی لاله زار

خیابان لاله زار را باید یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران به شمار آوریم، که نمادی از هنر ایرانی می باشد. از این رو این خیابان با نام شانزلیزه تهران شهرت یافته است. خانه و باغ اتحادیه که در این خیابان واقع شده است، شاید تنها بازمانده از دوران قدیم این خیابان باشد.

این خیابان فوق العاده بیشترین سینما و تئاتر را در خود جای داده است. بیشتر پدران ما در این خیابان خاطرات فوق العاده ای دارند. برای بازدید از این منزل تاریخی در خیابان تاریخی لاله زار، لازم است خودتان را برای سفر به تهران اماده کنید. برای این کار اولین قدم اجاره خانه از وب سایت املاک باشی است.

می توانید چند روزی را در تهران اقامت داشته باشید و از مکان های دیدنی و تاریخی آن بازدید نمایید. از جمله منزل زیبای اتحادیه که دنیایی از زیبایی را در خود جای داده است. علاوه بر آن سبک معماری بی نظیری که دارد و به عنوان تنها بازمانده از تاریخ در خیابان لاله زار است، می توان از آن بازدید کرد. گردشگران زیادی تمایل به بازدید از این خیابان دارند.

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *