همه ما با شنیدن نام آبادان به یاد خلیج فارس، هوای شرجی و گرم، بندر زیبا و مردمان خونگرمی می افتیم که گاهی هیجانات مرتبط با دست کم..

سفر به آبادان که روزی مدرنترین شهر خاورمیانه بود.

همه ما با شنیدن نام آبادان به یاد خلیج فارس، هوای شرجی و گرم، بندر زیبا و مردمان خونگرمی می افتیم که گاهی هیجانات مرتبط با دست کم یک بار سفر به این شهر را برایمان زنده می کنند. عجیب نیست که آبادان با عبور از اتفاقات و حوادث مختلف تاریخی همواره به یکی از جذاب ترین و دوست داشتنی ترین مقاصد برای سفر تبدیل شده است. این دوست داشتنی بودن را می توان در دل خونگرمی و مهمان نوازی مردم و تجربه هایی جستجو کرد که در هیچ کجای دنیا به دست نمی آیند. آبادان در استان خوزستان در همجواری با شادگان، خلیج فارس، عراق و خرمشهر قرار گرفته است و آب و هوای گرم آن امکان سفر در فصول سرد سال را فراهم می کند.

آبادان

آشنایی با آبادان و مردم آن

شهر آبادان در گذشته با نام های مختلفی خطاب می شده است. آپفادانا، یکی از جمله نام های آن بوده که اگر در معنی آن دقیق شویم می توانیم بگوییم که نام این شهر به معنای محلی برای نگهبانی از آب ها یا آباد و با صفا قلمداد می شود. در تاریخ این شهر از نظر کشتیرانی و تجارت اهمیت فوق العاده ای داشته است. مردم ساکن در این شهر نیز جمعیتی معادل 217 هزار نفر دارند که به دو زبان عربی و فارسی تکلم می کنند.

این موضوع به دلیل جغرافیای این شهر و رویداد هایی است که در طول تاریخ بر آبادان گذشته است. در این شهر شما محله های قدیمی و اصلی مانند کوی کارگر، احمد آباد، کارون و غیره را خواهید یافت که جزء مهم ترین مناطق شهر به حساب می آیند. از زمان روی کارآمدن ساخت پالایشگاه در آبادان فرهنگ شهر نشینی در این شهر قوت بیشتری به خود گرفته است. گفته می شود که عده ی کثیری از مردم از این زمان از بخش های جنوب و بختیاری، ایذه، مسجد سلیمان و غیره به سمت آبادان آمده و در آنجا اقامت گزیده اند. لهجه آبادانی نیز به دلیل حضور مردم با فرهنگ های مختلف در این شهر است که به شکل امروزی اش در آمده است.

موزه آبادان

آشنایی با مکان های دیدنی و جذاب آبادان

در زمان سفر به آبادان گزینه های زیادی پیش رو دارید که می توانید آنها را برای داشتن یک سفر جالب و جذاب در لیست بازدید خود بگنجانید. این شهر به دلیل قدمت بالا و تجربه های زیستی اقوام مختلف در آن دارای آثار تاریخی و دیدنی متعددی است. شما می توانید از جاذبه های طبیعی این شهر نیز لذت ببرید؛ مانند ساحل رودخانه های اروند و بهمنشیر، از کلیسای این شهر تا زیارتگاه خضر نبی، موزه آبادان، مسجد رنگونی های این شهر، موزه هنر های معاصر، پارک شاپور و معلم، موزه کارآموزان صنعت نفت و موزه بنزین خانه. همه این موارد در چند روز اقامت در آبادان قابل بررسی و بازدید هستند.

رزرو و اجاره روزانه اقامتگاه در آبادان

شما در این شهر می توانید اقامت چند روزه را با پیدا کردن اینترنتی خانه ها، آپارتمان ها، ویلاها، سوئیت ها و غیره داشته باشید. فقط کافیست از سایت یا اپلیکیشن املاک باشی استفاده کنید تا لیست به روز این اقامتگاه ها برایتان پدیدار شود.

مسجد رنگونی ها

[faqs style=”accordion” filter=”abadan”]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *