هشتگرد

هشتگرد؛ مقصد جدیدی برای گردشگران

هشتگرد واقع شده در استان البرز با اینکه شهری کوچک و قدیمی است اما سفر به آن همواره جزء یکی از انتخاب های اولیه برای بسیاری از مسافران به شمار می آید. این شهر در پنج کیلومتری البرز واقع شده است و از این رو دستیابی به آن بسیار آسان و راحت می باشد.

در قدیم به این شهر هشتگرد گفته می شده که حتی در برخی اظهارات از نام آن به عنوان هشتجرد نیز یاد کرده اند. در این شهر حدود 51000 نفر زندگی می کنند و این شهر در همجواری با روستای فشند، نظرآباد و آبیک قرار گرفته است. اگر برای سفر به این شهر کمی دو دل هستید می توانید با کمک این مطلب به یقین برسید.

هشتگرد؛ مقصد جدیدی برای گردشگران

آشنایی با مردم ساکن در هشتگرد

آنچه که از نوشته ها و حقایق تاریخی بر می آید اظهار می شود که در گذشته و در زمان شکل گیری این شهر در حقیقت هشت خانواده کرد در این منطقه زندگی می کرده اند که لهجه لکی نیز داشته اند. مردم دیگر اقوام نیز به علت آب و هوای مناسب به این منطقه سفر  کرده و در آنجا ساکن شده اند. در نتیجه اقوام مختلفی در این شهر ساکن هستند.

مردم در این شهر مشاغل مختلفی دارند و به دلیل اینکه این شهر یک نوع شهر صنعتی به حساب می آید از این رو وجود کارخانه جات مختلف و فعالیت مردم در آنها امری بدیهی به حساب می آید. از مشاغل دیگر مردم در این اینجا می توان به پرورش ماهی، و کشاورزی اشاره نمود. شما در سفر به هشتگرد می توانید از جاذبه های تاریخی و جذاب زیادی دیدن کنید، انگور های خوشمزه را بچشید و به عنوان سوغاتی از فروشندگان آنجا صنایع دستی تهیه کنید.

کاروانسرای ینگی هشتگرد

جاذبه ها و مکان های دیدنی شهر هشتگرد کدامند؟

در شهر هشتگرد جاذبه های تاریخی دیدنی و همچنین محله های قدیمی وجود دارد که در نوع خود جذابند. در این شهر محله های متعددی در قسمت جنوب غربی، اطراف جاده اصلی، شمال شهر، جنوب، شمال شرقی و غیره وجود دارد که بافت شهری متفاوتی دارند.

از جمله دیدنی های مطرح و شناخته شده این شهر می توان به بازارچه های سنتی داخل شهر، موزه شهدا در پارک مادر، امامزاده جعفر، غار هیو ( در 8 کیلومتری شهر واقع شده است – مربوط به دوره پارینه سنگی)، بام هشتگرد، مقبره استاد نورعلی الهی در کوی نور، تپه باستانی چال تپه، تپه باستانی ینگی امام و غیره است. البته در نزدیکی این شهر روستاهای زیبای دیگری مانند فشند و خور واقع شده اند که دیدنشان خالی از لطف نیست و در حقیقت ورود به آنها خود یک سفر دیگر به حساب می آید.

اجاره روزانه اقامتگاه و خانه در شهر هشتگرد.

سایت و اپلیکیشن املاک باشی در زمینه خدمت رسانی برای جستجو، رزرو و اجاره اقامتگاه های به صرفه و دارای امکانات کامل در مقایسه با هتل های گران قیمت در شهر هشتگرد در دسترس شماست. کافیست نام این شهر را جستجو کنید و به لیست به روز شده ای دست پیدا کنید که تمامی سوئیت ها، آپارتمان ها، خانه های مبله و یا ویلا ها را برای شما لیست می کنند.

سفر به هشتگرد
[faqs style=”accordion” filter=”hashtgerd”]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *