ارگ بم؛ قدیمی ترین قلعه ایرانی

ارگ بم ؛ قدیمی ترین قلعه ایرانی

کرمان استانی گرم و خشک که سرتاسر آن را بیابان فرا گرفته است، در دل خود ارگ قدیمی و جذابی را نهفته است. ارگ بم که در این استان قرار دارد، از جمله معروف ترین جاذبه های گردشگری در استان کرمان می باشد. این ارگ در حاشیه کویر لوت و نزدیک به شهر بم قرار گرفته و در فهرست آثار ملی ایران و یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

معماری خاص و جذابی که این قلعه قدیمی در کرمان دارد، سالهاست گردشگران را از اقصی نقاط جهان برای بازدید از آن به این استان فرا می خواند. البته ارگ بم تا پیش از سال 1382 که زلزله بم رخ دارد، به عنوان بزرگترین سازه خشتی در جهان شناخته می شد. یک قرن پیش مردم در این قلعه زندگی می کردند. پس از حادثه بم که خرابی های بسیاری در ارگ به وجود آورد، این بنای بزرگ در دست مرمت قرار گرفت.

ارگ بم

زیبایی های خاص معماری ارگ بم

قلعه بم که در مرتفع ترین نقطه از استان کرمان واقع شده است، تا سال 1850 از رونق بالایی برخوردار بود. اما پس از ان به دلایل نامشخصی متروکه گردید. پس از آن از این بنا به عنوان منطقه ای توریستی و گردشگری در استان کرمان استفاده شد. به گونه ای که از سراسر دنیا گردشگران و مسافران برای دیدن سبک معماری و نمای ارگ به بم سفر کردند.

امروزه نیز گردشگران زیادی با اجاره سوئیت از طریق وب سایت املاک باشی، کرمان را برای سفر انتخاب می کنند. تا بتوانند از نزدیک ارگ را مشاهده نموده، و با روح تاریخی آن ارتباط برقرار کنند. این ارگ قدمتی بیش از 2500 سال داشته و از این رو در تاریخ و تمدن ایران بسیار نقطه استراتژی و با ارزشی به شمار می رود. کافیست درون قلعه قدم بگذارید، تا خودتان را در دنیای دیگری تصور کنید. دنیایی هیجان انگیز و ترسناک.

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *