سراب نیلوفر کرمانشاه؛ دنیای نیلوفرهای مردابی

سراب نیلوفر کرمانشاه؛ دنیای نیلوفرهای مردابی

کرمانشاه یکی از شهرهای دیدنی و فوق العاده زیبا در ایران است، که با داشتن جاذبه های طبیعی خود به شهرت رسیده است. سراب نیلوفر که در این استان قرار دارد، از گلهای نیلوفر فوق العاده زیبایی برخوردار می باشد. این سراب در فصل گرم سال مملو از نیلوفرهای زیبا و دیدنی ای می شود، که قسمت زیادی از سراب را می پوشانند. نیلوفرهایی به رنگ ها صورتی زیبا که چشم انسان را به خود خیره می کنند.

البته در اواسط دهه هشتاد سراب نیلوفر درگیر خشکسالی طولانی مدتی شد. زیرا آب های زیرزمینی در این استان به شکل بی رویه ای برداشت می شد. این مسئله منجر شد تا بسیاری از نیلوفرهای آبی موجود در سراب از بین رفته و به نابودی کامل برسند. اما پس از آن در اطراف سراب پارک های تفریحی زیبایی بنا شد، که گردشگران می توانند از آنها استفاده کنند.

سراب نیلوفر

سراب نیلوفر زیباترین جلوه خداوند در زمین

هر استانی در ایران جاذبه طبیعی مخصوص به خود را دارد. همانطور که نمی توانید در کیش جنگل مشاهده کنید، در مازندران نیز نباید دنبال کشتی یونانی باشید. پس نمی توانیم بگوییم تنها بخشی از استان های کشور ما جاذبه های گردشگری و دیدنی خاص دارند. بلکه در هر گوشه ای از ایران می توان به نقطه ای دیدنی رسید، که برای ساعت ها انسان را درگیر خود می کند.

سراب نیلوفراز جمله جاذبه های گردشگری است که مظهر صفا و صلح در کره زمین است. ساقه های دیدنی گل های نیلوفر در این سراب، برای سالهای بسیاری کرمانشاه را به یکی از قطب های گردشگری تبدیل کرده بود. در فصل های گرم نیلوفرهای آبی، و در فصل های سرد سال نیز پرندگان مهاجر میزبان این سراب رویایی هستند. کافیست کرمانشاه را برای سفر خود انتخاب کنید، تا از نزدیک زیبایی های این سراب پوشیده از نیلوفر را مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *