لواسان؛ خوش اب و هواترین منطقه در استان تهران

لواسان؛ خوش اب و هواترین منطقه در استان تهران

بیشتر مردم ایران تصور می کنند که سراسر استان تهران را آلودگی و هرج و مرج تشکیل داده است. اما باید بگوییم برخی مناطق دیدنی در این استان شلوغ وجود دارد، که انسان را مدهوش می کند. لواسان از جمله شهرهای شهرستان شمیرانات در این استان است، که به دلیل جذابیت فوق العاده ای که دارد به شهرت رسیده است. 

این دره ییلاقی و خوش آب و هوا، چشم انداز زیبا و دل انگیزی دارد، که رودخانه جاجرود و دریاچه زیبای سد لتیان در آن قرار گرفته است. در اصل همین رودخانه و سد منجر شده است تا طبیعت سرسبز و زیبایی اطراف منطقه لواسان را بپوشاند. به همین دلیل لواسون در تمامی ایام سال زیبایی های خاص خود را دارا است. 

منطقه دیدنی و خوش آب و هوای لواسان در تهران، در منطقه ای ییلاقی واقع شده است. که باید بگوییم بیشتر سران و وزیران کشور در این منطقه سکونت دارند. علاوه بر آن در این منطقه محله های خاص و قدیمی نیز وجود دارند که آنجا را به منطقه ای توریستی تبدیل کرده است. محله لشگرک، باغ سرهنگ قریب، چناربن و …. .

منطقه دیدنی لواسان

جاذبه های دیدنی و گردشگری لواسان

برای این که بتوانید آخر هفته خود را در این منطقه خوش آب و هوای تهران سپری کنید، لازم است ابتدا از محل اسکان موقت خود مطمئن شوید. به همین منظور می توانید اقدام به اجاره سوئیت یا اجاره آپارتمان نموده، و لواسون را برای یک گردش یک روزه یا چند روزه انتخاب نمایید. 

می توانید در این منطقه به بازدید از سد لتیان، رودخانه لواسان، رودخانه کُند،پارک جنگلی لتیان، پارک جنگلی تلو، آبشار ناران، تپه سرخه، غار موزه وزیری، کوه زینکوه، رشته کوه های هزار دره و … بپردازید. اما از میان تمامی این مناطق دیدنی، تنها سد لتیان است که بیشترین گردشگر و مسافر را به سمت خود جذب میکند. 

این سد در جنوب لواسان واقع شده است و یک نقش عمده ای در تامین آب و برق شهر تهران بر عهده دارد. پیش از انقلاب اسلامی، این سد را با نام سد فرحناز می شناختند. آب رودخانه هایی که به درون این سد ریخته میشود، رودخانه جاجرود است که از ارتفاع کوه های مختلفی به سمت سد لتیان در جریان هستند. 

زمانی که به منطقه لواسان سفر می کنید، تصور می کنید وارد یکی از شهرهای شمالی شده اید. زیرا طبیعت جنگی و رودهای خروشان، این باور را در ذهن انسان تقویت می کند، که این منطقه بسیار دیدنی و خوش آب و هوا است. 

زیباترین ویلا های لواسان
[faqs style=”accordion” filter=”tehran”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *