کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در دوران اشکانیان، اولین دینی که مردم ایران به آن گرویدند، دین مسیحیت بود. از این رو ایران پر از عبادتگاه ها و کلیساهای قدیمی و دیدنی است، که می توان از آنها بازدید نمود. البته استفاده از کلیساهادر ایران پس از آنکه بیشتر مسیحیان از ایران کوچ کردند، بی استفاده مانده است. اما این مکان های دیدنی به عنوان جاذبه های گردشگری و تاریخی در ایران هنوز پابرجا هستند.

در دوران حکومت صفویه، بیشتر ارامنه ای که به ایران کوچ کردن در اصفهان سکونت نمودند. از این رو می توانیم بگوییم خاص ترین کلیساهای ایران را می توان در استان اصفهان یافت. اما در دیگر استان هایی که مسیحیان در آنجا سکونت دارند نیز کلیساهای خاص و زیبایی وجود دارد. در حال حاضر ایران دارای 600 کلیسای دیدنی است، که تقریبا از این میان 90 کلیسا به ثبت آثار ملی ایران رسیده اند. حتی باید بگوییم سه کلیسای خاص در ایران وجود دارد، که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده اند.

کلیسا های ایران

زیباترین و خاص ترین کلیساهای ایران

در میان کلیساهای معروف ایرانی، باید به کوچک ترین کلیسای جهان اشاره کنیم. کلیسای سرخ آباد که در روستایی با این نام در استان مازندران قرار دارد، تنها دارای سه متر طول و سه متر عرض است. از این رو این کلیسا را کوچک ترین کلیسای جهان نامیده اند. اما از سوی دیگر در میان کلیساهای زیبای ایران باید به کلیسای قره کلیسا اشاره کنیم، که نخستین کلیسای جامع مسیحیان در ایران به شمار می رود.

این کلیسای دیدنی با سبک معماری فوق العاده، در نزدیکی چالدران بنا شده است. ارامنه این کلیسای با ارزش را حائز اهمیت می دانند و حتی باید بگوییم این کلیسا به ثبت یونسکو نیز رسیده است. در کنار کلیساهای دیدنی و خاص، باید به کلیسای سنت استپانوس نیز اشاره کنیم. عبادتگاهی که بعد از کلیسای قره کلیسا برای مسیحیان بسیار مهم است و در منطقه مرزی جلفا واقع شده است.

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *