شهرستان فومن

زیباترین مناطق دیدنی و تفریحی شهرستان فومن

زیباترین مناطق دیدنی و تفریحی شهرستان فومن

زیباترین های شهرهای شمالی پایانی ندارد. اما این که کدام شهرستان زیباتر از دیگریست را می توانیم به راحتی مشخص نماییم. شهرستان فومن یکی دیگر از زیبایی های طبیعی شهرهای گیلان است. اگر به دنبال کشف حقایق تاریخی هستید می توانید به این شهر سفر کنید.

شهرستان فومن از سمت شمال به شهرستان ماسال و صومعه سرا متصل می شود. از سمت جنوب به استان های زنجان و اردبیل نزدیک است. مذهب مردم این منطقه شیعه می باشد و زبان مردم محلی آن تالشی و گیلکی است. 

مکان های دیدنی شهرستان زیبای فومن

شهرستان فومن نیز همچون دیگر شهرهای شمالی جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری دارد. اما معروف ترین جاذبه شهر فومن دژ قلعه رودخان است. این قلعه ی تاریخی در میان مردم به نام های دیگری نیز شهرت دارد، از جمله: قله رخون، قلعه حسامی، دژ روگان، قلعه هزار پله و دژ رودخان.

این دژ قدیمی در دوران ساسانیان ساخته شده است. علت نامگذاری آن به دژ رودخان، قرارگیری این قلعه زیبا در کنار رودها می باشد. علاوه بر این جاذبه ی تاریخی و گردشگری، شهرستان فومن دارای چشم اندازهای طبیعی، رودخانه های زیبا و شهرک تاریخی ماسوله نیز می باشد.

 سوغات های شهرستان فومن 

شهرستان فومن از دیرباز به صنعت کلوچه پزی مشهور بوده است. حتما شما هم نام کلوچه های فومن را بسیار شنیده اید. این کلوچه های سنتی بسیار خوشمزه و خوش طعم هستند. در طعم های مختلفی می توانید از کلوچه های فون خریداری و لذت ببرید.

علاوه بر آن این شهر زیبا دارای سوغات بی نظیری چون: ماهی دودی، چای و برنج، ماهی شور، رشته خشکار، سیر ترشی، شالبافی، محصولات حصیری، دستباف پشمی و… نیز می باشد. با سفر به شهرستان فومن هم تفریح کنید و هم سوغات های زیبا تهیه نمایید.

غذاهای محلی و خوشمزه فومن

گیلان مهد غذاهای خوشمزه و خوش طعم است. از این رو فراموش نکنید، هر زمان به این استان سفر کردید از غذاهای محلی هر شهرستان بهره مند شوید. غذاهای محلی شهرستان فومن نیز همچون دیگر غذاهای محلی شهرهای شمالی رنگ و جلوه ای زیبا و جذاب دارند.

از جمله غذاهای محلی این شهرستان: کباب ترش، آلو مسما، انار بیج، باقالی قاتوق، چغرتمه، ترش تره، کوکو اشپل، کال کباب، واویشکای گیلانی( خوراک جگر)، پامادور خورشت، سیر قلیه، ترش واش خورش و… می باشد. همه ی این غذاها و غذاهای بیشمار دیگر که در شهرستان فومن تهیه می شود، بسیار لذیذ و خوشمزه هستند.

بازار های محلی و زیبای فومن

بازار های محلی که در همه ی شهرستان های استان گیلان برپاست، در فومن نیز از رونق بسیاری برخوردار است. سه شنبه بازار های فومن، مملو از کشاورزان و زحمت کشان محلی می شود. تا محصولات خود را به راحتی و بدون واسطه در اختیار هم شهریها و مسافرین عزیز قرار دهند.

بازار های محلی شهرستان فومن یکی از جذاب ترین بازار های هفتگی در شمال است. مردم با شور و اشتیاق فراوان، انواع سبزی ها، میوه ها، ماهی ها و… را در این بازار به فروش می رسانند. با بازدید از این بازار های هفتگی لذت خرید و فروش بی واسطه را تجربه کنید.

اقامت و اجاره ویلا در شهر زیبای فومن

املاک باشی بهترین انتخاب برای یافتن محل اجاره ویلا شمال است. این سایت به شما کمک میکند تا در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه، نسبت به اجاره ویلا در فومن اقدام نمائید . شهرستان فومن گردشگران بسیاری را هر ساله به سمت خود جذب می کند. 

شما نیز می توانید از طریق سایت املاک باشی سوئیت فومن را با بهترین امکانات اجاره نمایید. سفری خاطره انگیز برای خود و خانواده تان تدارک ببینید و از تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *