شهرستان رودبار

شهرستان رودبار شهر رودهای جاری

شهرستان رودبار شهر رودهای جاری

شهرستان رودبار ، شهرستانی سراسر رود، سراسر زیبایی و جذابیت. در جنوبی ترین منطقه استان گیلان قرار گرفته است. این شهرستان به دلیل دارا بودن باغ های بسیار زیبای زیتون شهرت زیادی دارد. این شهرستان زیبا از سمت شمال به شهرستان رشت، از سمت جنوب به استان قزوین، از شرق به لاهیجان و از غرب به شهرستان شفت متصل است.

زبان اصلی مردم شهرستان رودبار گیلکی است. اما از آنجایی که گویش گیلانی به هشت لهجه تقسیم می شود، هر شهر با شهر دیگر لهجه ای متفاوت دارد. البته رودباری ها از لهجه شان به نام تاتی نیز نام می برند.

مکان های دیدنی شهر رودهای جاری

شهرستان رودبار مناطق دیدنی بسیاری دارد. از جمله ی این مناطق می توانیم به دریاچه حلیمه جان( دریاچه عروس)، دریاچه ویستان، قلعه تاریخی اسکول، غار آبی دیورش، محوطه ی گنج پر، پل سیاهرود، چشمه بار، پل منجیل، پل انبوه، آبشار کلشتر، آبشار خلشکوه و… اشاره نماییم.

هر یک از این مناطق دیدنی در بخش های مختلفی از رودبار واقع شده است. اما زیبایی آنها زبانزد گردشگران است. هرساله شهرستان رودبار پذیرای انبوهی از مسافرین می باشد.

سوغات های زیبا و عالی رودبار

صنایع دستی و سوغات های شهرستان رودبار توجه هر مسافری را به خود جذب می نماید. در این شهرستان صنایع دستی همچون گلیم بافی، جاجیم بافی،  مفرش بافی، تولیدات دستباف پشمی، نمد مالی و لباس محلی به وفور یافت می شود.

شهرستان رودبار همچنین منبع غنی از زیتون می باشد. از این رو انواع روغن های زیتون، خود زیتون، صابون های زیتون، انواع ترشی های محلی و زیتون پرورده در این شهرستان بسیار زیاد است. پس با سفر به رودبار از تمام سوغات های عالی آن بهره مند شوید.

غذاهای محلی شهرستان رودبار

رودبار نیز همچون دیگر شهرستان های شمالی، انواع غذاهای خوشمزه و متنوع را در خود جای داده است. این شهرستان و غذاهای محلی خاص آن، مسافرین بسیاری را به سمت خود می کشاند. از جمله غذا های محلی رودبار می توانیم به: ترش تره، شامی رودباری، گل درچمن، باقالاقاتوق، سیاه خورش، وانجم خورش، مرجو پلا، مرجو آبی، شفید پلو، پنرکو و میرزا قاسمی اشاره نماییم.

همه ی این غذاها با دستان توانمند و هنرمند بانوان رودباری تهیه و طبخ می شوند. خوشمزگی و رنگ و لعاب غذاهای رودباری، هر کسی را وسوسه می کند تا یک بار آنها را مزه کند. پس این فرصت را از دست ندهید و با سفر به شهرستان رودبار از این غذاهای خوشمزه بهره مند شوید.

رودبار

بازار رودبار و هیاهوی آن

بازارهای هفتگی رودبار همیشه محل مناسبی برای خرید و فروش بی واسطه بوده است. این بازار ها در روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته در شهرستان رودبار برپا می شوند. به راحتی می توانید در این بازارها انواع محصولات خوراکی، صنایع دستی، و از همه مهمتر زیتون های معروف رودبار را خریداری نمایید.

مردم محلی با تلاش خود و بدون واسطه محصولاتشان را برای فروش در بازارهای ارائه می نمایند. پس خرید از بازارهای رودبار می تواند هم برای خریدار و هم برای فروشنده سود بالایی داشته باشد.

اقامتگاه های زیبا در رودبار

اگر تصمیم دارید به رودبار سفر کنید تا بهترین و تازه ترین زیتون ها را بر سفره خود بیاورید، می توانید به املاک باشی مراجعه کنید. اجاره ویلا شمال به راحتی از طریق املاک باشی میسر است. سفر به شهرهای شمالی همیشه زمان بر است زیرا زیبایی این مناطق دیدنی، انسان را از بازگشت زود هنگام منصرف می کند.

اجاره سوئیت رودبار و اجاره ویلا رودبار می تواند برای شما این امکان را فراهم نماید که مدت زمان بیشتری را در این شهر بگذرانید. شهرستان رودبار زیبایی های بسیاری برای تفریح و گردشگری دارد.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *