رودسر

رودسر و ساحل زیبای دریای خزر

رودسر و ساحل زیبای دریای خزر

یکی از زیباترین مناطقی که در استان گیلان وجود دارد رودسر است. این شهرستان از یک طرف به دریا و از یک ظرف به جنگل متصل است. زیبایی این شهر را نمی توان با زبان توصیف کرد. باید ببینید و از آن لذت ببرید. 

رودسر از سمت جنوب به کوه های البرز، از سمت شمال به دریا زیبای خزر، از سمت شرق به مازندران و از سمت  غرب به لنگرود متصل است. طبیعتی بکر و زیبا در این شهرستان منجر شده است تا هر ساله گردشگران و مسافرین بسیاری به سمت رودسر سفر کنند. 

مردم این منطقه که به زبان گیلکی صحبت می کنند دارای فرهنگ های جذابی هستند. آداب و رسوم مردم این شهر باعث شده است تا مسافرین علاقه زیادی به مردم این منطقه داشته باشند.

مکان های دیدنی و زیبای رودسر

این منطقه ی زیبا پیشینه ای بس غنی دارد. به همین دلیل مناطق تاریخی زیادی در رودسر وجود دارد.

کاخ رضا شاه:

 یکی از مناطق تاریخی و زیبای رودسر کاخ رضا شاه است . مردم برای بازدید از این کاخ زیبا هر ساله مسافتی طولانی را سفر می کنند. 

ساحل رامدشت:

ساحلی زیبا با چشم اندازی فوق العاده بی نظیر از دریا. این منطقه دارای پارک ساحلی رامدشت نیز می باشد و مسافرین می توانند در آن به استراحت و تفریح بپردازند.

آبشار زیبای میلاش:

آبشاری در دل کوه با 25 متر ارتفاع، که اطراف آن را جنگل های سرسبز رودسر پوشانده است. این آبشار بی نظیر در منطقه ی رحیمی اباد روستای میلاش قرار دارد. 

گنبد پیر محله:

یکی از مناطق تاریخی و گردشگری در این شهر ، که در زمان صفویه ساخته شده است گنبد پیر محله می باشد.این گنبد معماری ویژه ای دارد و از ستون، اتاق، طاق نما و ایوان تشکیل شده است.

چشمه ی دمکش:

در زیر درختی بزرگ چشمه ای می جوشد که به آن چشمه ی دمکش می گویند. این چشمه که در تمام فصل های سال دارای آب می باشد یکی دیگر از مناطق دیدنی این شهر به شمار می رود.

قلعه گردن:

قلعه ای با ارتفاع 80 متر در رحیم آباد رودسر وجود دارد، که در زمان سلجوقیان ساخته شده است. این قلعه که به عنوان قلعه گردن مشهور است از جمله بناهای گردشگری و تاریخی این شهر به شمار می رود.

قلعه گردن

پل خشتی تمیجان:

پلی تاریخی بنا شده که پیشینه ی آن به دوران عباسی باز می گردد. این پل زیبا پل تمیجان است. کسانی که قصد دارند از سمت آستارا به مازندران بروند می توانند این پل خشتی را مشاهده کنند.

سوغات ها و صنایع دستی زیبا در رودسر

این شهرستان زیبا نیز همچون دیگر شهرستان های استان گیلان دارای سوغاتی های خاص و ویژه ای می باشد. 

مزارع گل گاو زبان این شهرستان از شهرت بسیاری برخوردار هستند. برای تهیه گل گاو زبان مرغوب می توانید به این شهر سفر کنید. 

علاوه بر آن سفالگری، سرامیک سازی، نمد مالی، چادر شب بافی، تولید محصولات پشمی، انواع مرکبات و برنج های مرغوب را در این شهر خواهید یافت.

بازار های سنتی و محلی رودسر

این شهر نیز همچون شهرهای زیبایی شمالی مردمی دارد که صمیمی و با صفا هستند. این مردم که اغلب به کشاورزی و دامداری و صیادی مشغولند، محصولات خود را در بازار های محلی برای فروش عرضه می کنند. بازار ماهی فروشان این شهر بهترین و خوشمزه ترین ماهی های دریای خزر را دارد.

چهارشنبه بازار های این شهرستان و دوشنبه بازار های رحیم آباد محلی مناسب برای خرید انواع سوغاتی های محلی، انواع ماهی های تازه، و انواع صنایع دستی زیبا می باشند. 

اقامتگاه های عالی در سرسبز رودسر

تابستان و بهار بهترین فصل های سفر به رودسر هستند. اما این شهرستان حتی در ماه های سرد سال نیز زیبایی های خود را حفظ می کند. شما می توانید از طریق املاک باشی اقدام به اجاره ویلا شمال نمایید. 

اجاره ویلا رودسر با کمترین هزینه و وقت، فقط از طریق املاک باشی میسر است. سوئیت های شیک و زیبا که در رودسر ساخته شده اند برای شما این امکان را فراهم نموده اند تا اقدام به اجاره سوئیت رودسر نمایید. سفری خاطره انگیز برای خود بسازید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *