بندر کیاشهر

جاذبه های گردشگری و دیدنی کیاشهر

جاذبه های گردشگری و دیدنی بندر کیاشهر

بندر فرحناز یا کیاشهر که در نزدیکی شهرستان آستانه اشرفیه قرار گرفته است، یکی از شهرهای زیبای شمالی به شمار می  رود. بندر کیاشهر در سال 1397 به عنوان یکی از مناطق ویژه اقتصادی در کشور ما اعلام شد. این بندر در حکومت پهلوی به عنوان بندر فرحناز شهرت داشت. پس از انقلاب اسلامی به کیاشهر تغییر نام داد.

با سفر به این منطقه می توانید از طبیعت زیبا و آب و هوای عالی آن بهره مند شوید. کیاشهر از سمت شرق با شهر چمخاله، از سمت غرب با بندر انزلی، و از سمت جنوب با آستانه اشرفیه همسایه است. 

موقعیت بندری این شهر باعث شده است تا هر ساله بر تعداد گردشگران بندر کیاشهر افزوده شود. سفری سیاحتی در عین حال تجاری را در این منطقه تجربه کنید. زیبایی های خاص این منطقه با وجود مردمان خونگرمش، صفا و صمیمیت بیشتری به این بندر داده است.

مکان های دیدنی و زیبای کیاشهر

بندر کیاشهر محدوده ی جنگلی وسیعی دارد و از طرفی نزدیکی این شهر به ساحل دریا منجر شده تا زیبایی های طبیعی بسیاری داشته باشد. از جمله پارک های جنگلی بسیار عالی و زیبا.

پارک جنگلی کیاشهر

این پارک فوق العاده زیبا از سمت شمال به ساحل دریا و از جنوب به شهر کیاشهر نزدیک است. این منطقه دارای درختان زیبای توسکا می باشد. جنگلی با چشم انداز زیبا در پارک جنگلی کیاشهر وجود دارد. 

این پارک یکی از مهمترین مناطق گردشگری در بندر کیاشهر محسوب می شود. پل خشتی و قدیمی کیاشهر محلی مناسب برای بازدید گردشگران است. 

پارک جنگلی کیاشهر

ساحل عسگر آباد 

سواحل همیشه از جاذبه های گردشگری شهرهای شمالی به شمار می رفته اند. از این رو ساحل عسگر آباد نیز در هر فصلی پذیرای مسافرین زیادی است.

ساحل عسگر آباد

رودخانه سفید رود

این ودخانه ی زیبا که شالیزارها و گیاهان طبیعی سرتاسر آن را پوشانده اند، یکی دیگر از مناطق زیبا و جاذبه های گردشگری بندر کیاشهر به شمار می رود. 

رودخانه سفید رود 1

پل خشتی نیاکو

این پل خشتی زیبا و قدیمی که در جوار روستای نیاکو واقع شده است نیز، مسافرین و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. این پل در فهرست میراث فرهنگی نیز به ثبت رسیده است. از این رو باید برای حفظ این بنای قدیمی بکوشیم.

پل خشتی نیاکو

سوغات ها و صنایع دستی کیاشهر

مهمترین سوغاتی که شما می توانید در بندر زیبای کیاشهر خریداری کنید، انواع ماهی می باشد. ماهی های تازه ی این شهر هر کسی را به وجد می آورد. علاوه بر آن می توانید از سوغات های دیگری چون زیتون، بادام زمینی، چای، کلوچه و… نیز بهره مند شوید.

صنایع دستی این منطقه نیز همچون دیگر مناطق شمالی شامل مروار بافی، حصیر بافی، محصولات چوبی، رشتی دوزی، بامبو بافی و… می باشد.

بازار های محلی شهر کیاشهر

بازار ماهی فروشان این بندر از معروف ترین بازار های هفتگی این شهر به شمار می رود. به صراحت می توانیم بگوییم بیش از 10 درصد مسافرین و گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، به قصد خرید ماهی های تازه این بندر است. 

بهترین و خوشمزه ترین ماهی های استان گیلان را می توانید در شهر خریداری کنید. علاوه بر آن بازارهای محلی ای نیز در این بندر برپا می شود که می توانید به خرید اقلام دیگر بپردازید. چهارشنبه بازار های این شهر صفا و صمیمیت مردم محلی را به رخ می کشد.

بازار ماهی فروشان بندر کیاشهر

اقامتگاه های زیبا در کیاشهر

در زمان های گذشته همیشه برای اجاره ویلا شمال با مشکل مواجه می شدیم. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از اینترنت، دسترسی ما را برای اجاره ویلا کیاشهر، آسان نموده است. املاک باشی با بهترین و بیشترین امکانات، راحت ترین روش را برای اجاره سوئیت بندر کیاشهر، به شما نشان داده است.

کافیست به املاک باشی مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن زیباترین ویلا ی مورد نظرتان را اجاره نمایید. با این روش می توانید سفری راحت و لذت بخش داشته باشید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *