دریاچه چورت چگونه بوجود آمده است؟

دریاچه چورت چگونه بوجود آمده است؟

در جنوب استان مازندران و در دل جنگل های بکر و شگفت آور آن، دریاچه چورت یا (میانشه) در نزدیکی روستای چورت قرار دارد، که یکی دیگر از جذابیت های طبیعی و زیبای این استان سرسبز به حساب می آید. این دریاچه از دریاچه های بزرگ و زیبای ایران به شمار می رود و اندازه ی آن به 5/2 هکتار می رسد. دریاچه چورت همچنین در دل جنگل های بکر و چشم نواز روستای چورت قرار گرفته است و بر زیبایی این جنگل ها افزوده است. روستای چورت در بخش چهاردانگه ی شهرستان ساری و در جنوب آن واقع شده است.

دریاچه چورت

دریاچه چورت چه ویژگی هایی دارد؟

از آنجایی که دریاچه چورت در استان زیبا و سرسبز مازندران قرار گرفته است پس می توانید به جز بازدید از این مکان سرسبز از دیدن مکان های دیدنی و خاص دیگر این استان هم بهره مند شوید. همانطور که گفته شد این دریاچه در بستر جنگل جای گرفته است، جایی که از زیبایی چیزی کم ندارد و بکری و طبیعت دل فریب آن هر بیننده ای را محو خود می کند. دریاچه چورت یا میانشه به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی روستای چورت به همین نام نیز خوانده میشود.

این دریاچه نسبت دیگر دریاچه های طبیعی در ایران عمر کمتری دارد و در اصل، بر اثر زمین لرزه ای که در سال 1318 به وقوع پیوست بوجود آمده است. در اثر این زمین لرزه، آب چشمه ای که در نزدیکی این دریاچه قرار دارد تجمع پیدا کرد و چورت را پدید آورد.

چورت را به عنوان خواهر خوانده ی دریای مازندران نیز به شمار می آورند. این دریاچه به دلیل شرایط زیست محیطی خاص آن و بکر بودن طبیعتش محیطی آرامش بخش و لذت بخش برای مسافران است. چشم انداز زیبای این جنگل ها به غیر از زیبایی بی حد و حصر خود دریاچه یکی از زیبایی های های وصف ناپذیر این منطقه است.

مازندران

مسیر ها و جزئیات موقعیت مکانی دریاچه چورت

پوشش گیاهی مسیر دسترسی به دریاچه چورت شامل گیاهان و درختانی است که عطر آن ها هوای اطراف خود را معطر کرده اند، که از جمله آنها می توان به ازگیل ، گردو، پونه و آویشن اشاره کرد.

فاصله ی مسیر دسترسی به این دریاچه از تهران 350 کیلومتر است. این دریاچه در 10 کیلومتری روستای چورت قرار دارد. پس از رسیدن به این روستا باید از یک مسیر خاکی تا خود دریاچه را بگذرانید. برای اینکه در این منطقه اقامتی بی نظیر و آسان را تجربه کنید، می توانید سری به سایت و اپلیکیشن املاک باشی جهت رزرو و اجاره خانه، ویلا، سوئیت یا آپارتمان بزنید.

[faqs style=”accordion” filter=”shomal”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *