آیا چیزی از چشمه گل رامیان می دانید؟

آیا چیزی از چشمه گل رامیان می دانید؟

در پنج کیلومتری جنوب شهرستان رامیان در استان گلستان، شاهکاری از طبیعت در میان منطقه ای سرسبز، به نام چشمه ی گل رامیان قرار دارد. چشمه ی گل رامیان در دامنه کوه قرار گرفته است و طول آن 90 متر و عرض آن به 80 متر می باشد. چشمه ی گل رامیان در میان منطقه ای سرسبز و با صفا واقع شده است و به غیر از خود این چشمه دیدنی های زیبایی در اطراف آن قرار دارد. این چشمه از سه جهت به جنگل و از یک سمت هم به زمین های زراعی محدود شده است. همچنین این چشمه وسیع و عمیق 720 متر مربع از این منطقه را فرا گرفته است.

رامیان

چشمه ی تاریخی و زیبا در دل استان گلستان

چشمه گل رامیان یکی از عمیق ترین و بزرگترین چشمه های آب سرد در جهان محسوب میشود و عمقش به 120 متر میرسد. این چشمه در دامنه های سرسبز استان گلستان قرار گرفته است و با رنگ فیروزه ای خود در این پهنه ی سرسبز به زیبایی تمام نمایان است.

چشمه گل رامیان یک چشمه ی تاریخی است و حتی هویتی باستانی دارد و به خود اتفاقات اسطوره ای و واقعیات تاریخی بسیاری دیده است. دلیل نامگذاری این چشمه به زبان و فرهنگ ساکنان بومی این منطقه باز می گردد که قومی ترک نژاد و تیره ای هم از ایل گرایلی بوده اند.

چشمه ی گل رامیان در دل منطقه ای سرسبز و بسیار چشم نواز قرار دارد. همچنین در خود گونه های جانوری آبزی مختلفی را جای داده، از جمله ماهی سفید، سیاه ماهی، ماهی آبرنوئیدز و … که مسافران می توانند علاوه بر لذت بردن از طبیعت این چشمه به ماهیگیری نیز بپردازند.

از مشخصه های پوشش های گیاهی این منطقه نیز می توان به درختان پهن برگ، بلوط و درختچه های ولیک اشاره کرد که از جذابیت های دیگر این مکان سرسبز و دل انگیز است. همچنین در اطراف این منطقه ی زیبا ذخیره گاه جنگلی زربین و زمین های زراعی وجود دارند که این چشمه آن ها را سیراب می کند.

گل رامیان

موقعیت مکانی چشمه ی گل رامیان

این منطقه ی زیبا در طول سالیان دراز همیشه مقصد تفریحی بسیاری از مردم از شهر های مختلف بوده است. این چشمه ی آهکی به رودخانه ای به اسم، قره چای رامیان می ریزد که از گرگانرود منشعب شده است.

مسیر دسترسی به این چشمه ی زیبا در مسیر جاده ی رامیان به النگ است و در شرق این چشمه رودخانه ی قورچای قرار دارد. چشمه ی گل رامیان در فاصله ی یک کیلومتری جاده ی اصلی تهران به مشهد واقع شده است.

شما برای اقامت در شهر های نامبرده می توانید سری به سایت یا اپ املاک باشی بزنید و خانه، سوئیت یا آپارتمان را در کمترین زمان رزرو کنید.

[faqs style=”accordion” filter=”shomal”]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *