بکر ترین آبشار ایران؛ هفت آبشار سوادکوه

بکر ترین آبشار ایران؛ هفت آبشار سوادکوه

پس از پیاده روی در میان جنگل های لفور در استان سرسبز مازندران و سوادکوه به منطقه ای بکر و شگفت انگیز در دل این طبیعت زیبا می رسید به نام هفت آبشار. هفت آبشار سواد کوه در میان جنگل های لفور قرار دارد و شما می توانید پس از پیمایش این جنگل جذاب و دست نخورده به این آبشار برسید، جایی که برای رهایی یافتن از دست گرمای تابستان و شلوغی و آلودگی شهر می توانید در آنجا روح و جسم خود را پالایش کنید.

معرفی هفت آبشار سوادکوه

کوه های مرتفع، جنگل های زیبا و با شکوه و پدیده های جالب و چشم نوازی مانند هفت آبشار از جذابیت هایی است که شهرستان سوادکوه مازندران را به مکانی شگفت انگیز برای مسافران مخصوصا در تابستان و بهار تبدیل کرده است.

پس از اینکه در مسیر از جنگل های زیبای لفور لذت بردید حالا وقت آن رسیده است که اوج شگفتی طبیعت را در دل این جنگل و درختانی که آن در آغوش خود گرفته اند ببینید، در اینجا به آبشارهای زیبا در مجاورت روستای تیرکن از توابع دهستان درازکلا می رسید.

این آبشار به آبشار تیرکن نیز معروف است. علت نام گذاری هفت آبشار برای این منطقه وجود آبشار های کوچک و بزرگ متعددی است که در آن واقع شده است، که آب را از ارتفاعات به همراه خود آورده اند و پس از رسیدن به هفت آبشار تیرکن حوضچه های زیبا با آبی زلال و تمیز را خلق به وجود آورده اند.

این آبشار به صورت پلکانی در جنگل جاری شده و سپس در پایین دست آن حوضچه ای بزرگ را به وجود می آورد که محل بسیار خوبی برای آب تنی و شنا است. فضای سرسبز و چشم نواز هفت آبشار طبیعتی بکر و کم نظیر را به مسافران ارزانی داشته است که هر عاشق و دلبسته ی به طبیعت را به تحسین وا می دارد.

سوادکوه

موقعیت مکانی و دسترسی به هفت آبشار

همانطور که گفته شد در میان جنگل های لفور در سوادکوه مازندران آبشار های متعدد و زیبایی قرار دارند که به خاطر تعدد آن ها به این نام معروف اند. جنگل لفور در مسیر محدوده ی سد لفور قرار دارد.

روستای تیرکن در دهستان دراز کلا در بین شهرستان بابل و سوادکوه قرار دارد. ارتفاع هفت آبشار سوادکوه به 9 متر می رسد. هفت آبشار در واقع در دل مراتع سرسبز کالبکوشت جاری است، این مراتع سرسبز در نزدیکی روستای تیرکن قرار گرفته است و محدوده ی آن شامل 200 هزار متر میشود. این آبشار و مراتع اطرافش ماوایی برای انواع گونه های گیاهی و جانوری هستند، که متاسفانه بعضی از این گونه ها در اثر تخریب های طبیعی و بی توجهی به آن ها از بین رفته اند.

شما می توانید برای اقامت در این منطقه سری به اپ یا سایت املاک باشی بزنید و خانه، ویلا یا سوئیت مورد نظر خود را رزرو یا اجاره کنید.

[faqs style=”accordion” filter=”shomal”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *