تقابل کویر و سرسبزی در میان آبشار درزو

تقابل کویر و سرسبزی در میان آبشار درزو

در جنوب کشورمان ایران، مناطق جالب و زیبا کم نداریم. در دل گرمای جنوب ایران گهگداری مناطق سرسبز و جالبی را پیدا خواهیم کرد که جزو پدیده های کم نظیر به حساب می آیند. یکی از این مناطق آبشار درزو واقع در استان بوشهر است، آبشار درزو واقع در عسلویه است. عسلویه علاوه بر غنی بودن از لحاظ نفتی، شهری ساحلی است واقع در استان بوشهر که جاذبه های گردشگری زیادی نیز دارد.

آبشار درزو

معرفی آبشار درزو، در دل کویر

درزو بهشتی در دل کویر است که باعث حیرت می شود. حوضچه هایی که این آبشار به وجود آورده اند در دل کویر داغ یک پدیده ی جالب و تعجب برانگیز به حساب می آیند. آبشار درزو در تنگه ای به همین نام قرار گرفته است. تنگه درزو مکانی زیبا در عسلویه است که همراه با چشمه و آبشار فضایی لذت بخش را برای مسافران خلق میکند. 

همچنین این منطقه بسیار گرم برای مسافرانی مناسب است که به دنبال مقصدی خاص، در زمستان یا پاییز هستند. آبشار درزو در کنار مکان های دیدنی دیگر عسلویه مانند ساحل، اسکله به منظور ماهیگیری، رستوران و پارک ساحلی و دیگر اماکن دیدنی قرار دارد که می توانید پس از دیدن این آبشار به دیدن دیگر جاذبه های این شهرستان بروید. 

آبشار درزو در روستایی به نام اخند واقع شده است، این روستا از توابع شهرستان عسلویه به شمار می رود. آبشار در دامنه ی یکی از کوه هایی به همین نام در ارتفاعات شمالی روستای اخند قرار گرفته است. 

سر چشمه ی این آبشار از کوه درزو شروع میشود. درزو در دل تنگه ی درزو و در جوار چشمه ای زیبا و بکر تصویری خارق العاده ای را به وجود آورده که هر طبیعت دوست و مسافری را جذب خود می نماید.

عسلویه

ویژگی های موقعیت مکانی آبشار درزو

آبشار درزو دل تنگه ای به همین نام و در یکی از جنوبی ترین مناطق ایران شهرستان عسلویه در استان بوشهر قرار دارد. این آبشار در منطقه ای بکر در اخند قرار دارد و مسیر دسترسی به این آبشار خیلی سهل و آسان نیست. 

از ویژگی های دیگر آبشار وجود بسیاری از انواع گونه های گیاهی کم نظیر در آن است که بر زیبایی و منحصر به فرد بودن این آبشار می افزاید. رسیدن به این آبشار حدود یک ساعت و نیمی پیاده روی می طلبد و به همین دلیل برای رسیدن به آن وجود یک راهنمای راه آشنا حتما ضروری است. برای اینکه بعد از دیدن از این منطقه مکانی برای اقامت داشته باشید، سایت و اپ املاک باشی در اختیار شماست. از طریق این دو بستر شما می توانید خانه یا سوئیت یا آپارتمان اجاره کنید.

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *