یکی از عجایب و شگفتی های دیدنی استان کرمانشاه که شاید تا به حال نامش را نشنیده باشید غار قوری قلعه یا غار قوری قلا است که..

از غار قوری قلعه چه می دانید؟

یکی از عجایب و شگفتی های دیدنی استان کرمانشاه که شاید تا به حال نامش را نشنیده باشید، غار قوری قلعه یا غار قوری قلا است که لقب بزرگترین غار آبی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. مسیر رسیدن به این غار از مسیر 25 کیلومتری روانسر در کوه شاهو در نزدیکی روستایی به این نام می باشد. غار قوری قلعه از جمله غار هایی است که به صورت رسمی به ثبت آثار طبیعی ملی ایران رسیده است و ژرفای آن همواره مورد توجه محققان و غارشناسان است.

غار قوری قلعه

نشانه هایی از دوره ایران باستان

در کشفیاتی که از این غار به عمل آمده است آثار مختلفی از دوره ساسانی پیدا شده که شامل ظروف نقره با نقش پرندگان، تکه های سفال و سکه های مرتبط با آن دوره است. همچنین کتیبه هایی روی ظروف یافت شده که با خط پهلوی روی آنها حک شده است. شکارچیان نیز در عصر سنگ این غار و غارهای اطراف را به عنوان خانه برگزیده بودند.

چرا باید از غار قوری قلعه دیدن کنیم؟

کشف این غار به سال 1355 برمی گردد که توسط غارشناسان انگلیسی انجام شده است. تخمین زده می شود که عمر این غار چیزی در حدود 65 میلیون سال باشد. غار قوری قلعه خود یک اثر ملی دیدنی است که پس از ورود به آن متوجه زیبایی های شگرف طبیعی اش خواهید شد. با این حال یکی دیگر از دلایلی که گردشگران به سمت آن روانه می شوند مسیر زیبا و طبیعت جذابی است که در اطراف آن قرار دارد. این زیبایی ها شامل دره های استان

کرمانشاه و پوشش طبیعی به همراه چشمه های جوشان و متعدد است. در این غار حوضچه هایی وجود دارد که اندازه هر کدام 14 متر می باشد. عمیق قوری قلعه 3140 متر و طول آن 12 کیلومتر است. هوای داخل غار قوری قلعه خنک است و گاهی تا 11 درجه سانتی گراد می باشد. از این رو زمان مناسبی مثل فصول گرم را برای دیدنش انتخاب کنید.

کرمانشاه

بخش های دیدنی غار قوری قلعه

قوری قلعه مملو از بخش های دیدنی و جذابی است که تنها یک بار و با بازدید از آن میسر می شود. شما می توانید بخش های طبیعی جای گرفته در دل این غار را که به نام های تالار مریم، تالار مسیر برزخ، تالار عروس، تالار بلوار، تالار کوهان شتر است را به راحتی ببینید. مسیر هایی در دل این قار تعبیه شده که برای عبور و مرور راحت گردشگران مناسب است. در دل این غار خفاش هایی به نام خفاش های موش گوشی زندگی می کنند که گفته می شود گونه ای نادر و کمیاب از خفاش ها به حساب می آیند.

اقامت در روانسر و کرمانشاه

شما در نزدیکی غار قوری قلعه به جز جذابیت های طبیعی، می توانید از رستوران ها و دیگر مکان های تفریحی لذت ببرید.برای اینکه مدت اقامت تان در این شهر کمی طولانی شود تا بتوانید از دیگر جاذبه های کرمانشاه لذت ببرید پیشنهاد می کنیم سری به سایت املاک باشی بزنید یا از اپ املاک باشی استفاده کنید تا بتوانید به آسانی یک اقامتگاه روزانه نزدیک محل مورد نظر یافته و از هزینه های سفرتان بکاهید.

[faqs style=”accordion” filter=”kermanshah”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *