غار یخ مراد؛ غار سرد و یخی البرز

غار یخ مراد؛ غار سرد و یخی البرز

استان البرز یکی از دیدنی ترین استان هایی به شمار می رود که از جاذبه های دیدنی بسیاری برخوردار است. یکی از این جاذبه های گردشگری که هر ساله افراد بیشتری را به سمت خود جذب می کند، غار یخ مراد است. این غار از قندیل های یخی، ابشاره ای یخی و برکه های یخی زیبایی برخوردار می باشد.

با ورود به این غار انسان سرما را در تمام اعضای بدن خود احساس می کند. زیبایی های غار یخ مراد چنان زیاد است که شما در هیچ کجای ایران نمی توانید چنین منظره ای را مشاهده نمایید. تمامی غارهایی که از قندیل های یخی برخوردار هستند، اسرار آمیز و زیبا می باشند. 

اما مسئله ای که منجر شده است تا غار یخ مراد به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی در ایران شناخته شود، چهره متفاوت قندیل های یخ در آن است. زمانی که نور در این غار انعکاس می یابد، می تواند زیبایی خاصی را مشاهده نمایید، که نظیر آن را در هیچ غار یخی دیگری ندیده اید. 

غار دیدنی یخ مراد

جذابیت های موجود در غار یخ مراد

بسیاری از مردم تهران و شهرهای اطراف استان البرز، با اجاره خانه مبله یا سوئیت در نزدیکی این غار یخی، اخر هفته های خود را به این استان سفر می کنند تا از جاذبه های دیدنی آن دیدن کنند. اما از آنجایی که این غار پر پیچ و خم، خاص است، می تواند ساعت ها زمان شما را به خود اختصاص دهد.

این غار دارای سه تالار، یک آبشار یخ زده و یک برکه می باشد. در تالار اول آن به راحتی می توانید قندیل های زیبایی را مشاهده کنید. پس از آن در تالار دوم غار یخ مراد که ارتفاع آن دو برابر تالار اول است، از قندیل های بیشتری دیدن خواهید کرد. 

حتما به خاطر داشته باشید که لباس مناسب برای بازدید از این غار یخی به تن کنید، تا مبادا از سرد هوای درون غار دچار سرما خوردگی شوید. در تالار دوم می توانید دو دهلیز مشاهده کنید که هر کدام از آنها دارای طول 6 متری می باشند و به چاه عمیقی میرسند. 

تالار سوم که از دو تالار قبل وسعت بیشتری دارد، از سقف مرتفع تری نیز برخوردار می باشد. این تالار با سنگ های فوق العاده دیدنی و بی نظیری که دارد بسیار مشهور است. این نکته را در نظر داشته باشید که زیبایی های غار یخ مراد به شدت زیاد است و می تواند شما را مسحور خود کند. پس با دقت و لذت به بازدید از این محل بپردازید. 

غار یخ مراد البرز
[faqs style=”accordion” filter=”karaj”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *