کویر لوت؛ سرزمین رازهای ناگفته

کویر لوت؛ سرزمین رازهای ناگفته

همه ما انسان ها علاقه مند مکان های سرسبز و خوش آب و هوا هستیم. اما زمانی که وارد کویر لوت می شویم، خودمان را در دنیایی پر از رازهای ناگفته می یابیم. کویر گرم با شب های سرد و ستاره باران. تا به حال ستاره ها و زیبایی های آن را از نزدیک لمس کرده اید؟

برای دیدن و لمس کردن زیبایی های آسمان، نیاز به شبهای دیدنی و خاص کویر خواهید داشت. با این که کویر لوت یکی از گرمترین نقاط بر روی کره زمین به شمار می رود، زیبایی های بی نظیر و خاص خود را دارد. این کویر را نباید با بیابان یکی بدانید. 

زیرا تفاوت پوشش گیاهی، بارش های اندک و حیات وحشی که در کویر لوت وجود دارد، آن را از بیابان های خشک مجزا نموده است. باید بگوییم لوت یکی از صعب العبور ترین مکان ها بر روی جهان است. حتی برخی از قسمت های این کویر به گونه ای است که بر روی آن هیچ موجود زنده ای زندگی نمی کند. 

دشت زیبای لوت

دیدنی های خاص کویر لوت چیست؟

تقریبا یک چهارم ایران را مناطق کویری در بر گرفته اند. اما این مسئله به ان معنا نیست که نمی توان از آنها استفاده نمود. بسیاری از گردشگران و مسافرانی که به طبیعت کویر علاقه مند هستند، با اجاره سوئیت یا خانه در نزدیکترین محل به لوت، خودشان را برای یک سفر هیجان انگیز آماده می کنند. 

شب های دیدنی و زیبای کویر لوت از یک سوی، و دشت شنی جذابی که بی نهایت قدرت جذب انسان را دارد از سوی دیگر، منجر شده است تا افراد بسیاری ایام تعطیلات خود را به این منطقه سفر کنند. علاوه بر آن جاذبه های دیدنی دیگری نیز در این دشت وجود دارد که از جمله مهمترین آنها باید به شهر کلوخی که به شهر خیالی در لوت شهرت دارد اشاره کنیم. 

این دشت بی نظیر از تپه های شنی فوق العاده ای برخوردار می باشد، که زمین شناسان علاقه مند به تحقیق را به سمت خود جذب میکند. بسیاری از زمین شناسان به کویر لوت تا رازهایی که در ذهن خود دارند را کشف کنند. 

البته منطقه ای به نام شهداد در دشت لوت وجود دارد، که در زمان های گذشته مردم در این منطقه زندگی می کردند.این دشت در طی سالهای 2004 تا 2009 به عنوان گرمترین نقطه بر روی سطح زمین شناخته شده است. که دلیل این میزان گرما و حرارت را دانشمندان رنگ تیره و سطح خشک کویر لوت می دانند. 

تپه های شنی کویر لوت

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *