کاخ اردشیر بابکان؛ کاخ برجای مانده از دوره ساسانیان

کاخ اردشیر بابکان ؛ کاخ برجای مانده از دوره ساسانیان

استان فارس در ایران، یکی از تاریخی ترین استان ها به شمار می رود. با سفر به فارس می توانید خودتان را در دل تاریخ احساس کنید. کاخ اردشیر بابکان در شهرستان فیروزآباد فارس، منطقه ای گردشگری و تاریخی بر جای مانده از دوران ساسانیان است.
این کاخ از جمله قدیمی ترین و کهن ترین مناطق استان فارس به شمار می رود، که عمارتی با معماری بسیار زیبا است. نهر آبی که در سه کیلومتری شرق کاخ اردشیر بابکان قرار دارد، دلیل اصلی احداث این عمارت در این منطقه بوده است.

نکته ای که زیبایی این بنا را به شکل چشمگیری افزایش داده است، سبک معماری ان است. با سفر به استان فارس و بازدید از کاخ اردشیربابکان دیدنی، می توانید سه تالار گنبد دار با حیاط سرسبزی در دل بیابان فیروز اباد رو به رو شوید. تمامی مصالحی که در ساخت این بنا مورد استفاده قرار گرفته است، از جنس سنگ و گچ است. استفاده از این مصالح شکوه ویژه ای به کاخ بخشیده است.

کاخ اردشیر بابکان

جذابیت های بازدید از کاخ اردشیر بابکان

می توانید در هر فصل از سال، به این منطقه سفر کرده و از جاذبه های دیدنی آن بازدید نمایید. این کاخ طبق کتیبه ای که از دوره ساسانیان برجای مانده است، در زمان ساسانیان به دستور اردشیر بابکان بنا شده است. البته تعابیر و گفته های مختلفی در مورد پیشینه تاریخی این کاخ بیان شده است.
اما به طور کلی می توانیم کاخ اردشیربابکان را یک کاخ تاریخی با پیشینه طولانی در استان فارس به شمار آوریم. بسیاری از گردشگران با مراجعه به وب سایت املاک باشی، یا نصب اپلیکیشن املاک باشی، در نزدیکی این منطقه تاریخی خانه اجاره نموده، و تعطیلات خود را به بازدید از کاخ دیدنی اردشیر بابکان می پردازند. علاوه بر بازدید از کاخ، می توان از روستاهای تاریخی دیگری نیز در نزدیکی این منطقه بازدید نمود.

قلعه اردشیر بابکان

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *