اگر در مورد استان زنجان کمی تحقیق کنید قطعا نام شهر ابهر را هم به راحتی پیدا می کنید. این شهر به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت این استان قلمداد می شود و شهرتی به عنوان «دروازه آذربایجان» دارد. اگر ابهر را..

چرا ابهر را دروازه آذربایجان میدانند؟!

اگر در مورد استان زنجان کمی تحقیق کنید قطعا نام شهر ابهر را هم به راحتی پیدا می کنید. این شهر به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت این استان قلمداد می شود و شهرتی به عنوان «دروازه آذربایجان» دارد. اگر ابهر را روی نقشه جستجو کنید به سادگی متوجه می شوید که فاصله آن با مرکز زنجان 100 کیلومتر است و در قسمت جنوب شرق آن واقع شده است.

در این شهر جاذبه های تاریخی و دیدنی فراوانی وجود دارد که آن را به منطقه مهم توریستی تبدیل کرده است. اگر قصد سفر به ابهر را داشتید باید بدانید که نهایت گرمای هوای موجود در آن 45 درجه است و کمترین دمای ممکن نزدیک به 30 درجه گزارش می شود. پس سفر در فصول متعادل تر برای تجربه سفری لذت بخش بهترین توصیه ممکن در این رابطه به حساب می آید.

ابهر

آشنایی با مردم ساکن ابهر

جمعیت موجود در این شهر را تا حدود 99000 نفر تخمین می زنند. نام قدیمی ابهر، در واقع اوهر بوده است که در طی تاریخ به این کلمه تغییر کرده است. این نام از دو جزء آب و هوا تشکیل شده که معنی آب آسیاب دارد. کاملا قابل حدس است که این شهر مکان مهمی برای به حرکت در آوردن آسیاب ها به واسطه ریز رود های خود بوده است. مردم ساکن در این منطقه به زبان ترکی آذربایجانی تکلم می کنند و در واقع لهجه آنها نیز مخصوص همین ناحیه است.

در ابهر محله های قدیمی متعددی را خواهید یافت که هر کدام نام و آوازه و تاریخ مخصوص به خود را دارند. شغل مردم در این منطقه کشاورزی است و می توانید باغ های سرسبز، میوه هایی مانند انگور، گلابی و گردو ممتاز را به سادگی در آن بیابید. وجود آب و هوا و شرایط جوی مناسب باعث شده است تا زندگی و شکوفایی در این شهر توسعه بیشتری داشته باشد.

زنجان

جاذبه های تاریخی، طبیعی و  مذهبی ابهر کدامند؟

شما در شهر ابهر می توانید مساجد، آرامگاه ها، چشمه ها و روستاهای جذابی را پیدا کنید که در نوع خود بی نظیرند. دیدن آرامگاه تاریخی پیر احمد زهر نوش، قلعه تپه ابهر، امامزاده اسماعیل شناط، ابهر رود، روستای درسجین، آبشار گلخانه، سد کینه ورس، تپه نور، چشمه علی بلاغی، امامزاده زیدالکبیر ابهر، مسجد جامع قروه، امامزاده یحیی ابهر گزینه های مهم و پیشنهادی در حین سفر به شهر زیباست.

ابهر مهد پرورش و تولد بزرگان، هنرمندان و اندیشمندان نام آوری است که در برهه های تاریخی مختلف افتخار آفرینی داشته اند. اگر بازدید از آثار تاریخی و طبیعی ابهر را از سر گذراندید فراموش نکنید که محله های مختلف آن را هم از نظر بگذرانید. نام برخی از این محله ها شامل، محله ملک قصاب، محله اکبر آباد، محله دهک، محله درویشان و غیره می باشند.

رزرو و اجاره اقامتگاه روزانه در ابهر زنجان

بخش مهمی از سفر به رزرو و مکان اقامتی شما وابسته است. در این شهر نیز همچون شهرهای بزرگ و کوچک مختلفی وجود دارد که شامل سوئیت، آپارتمان، خانه و ویلا هستند. هر کدام از این مکان های اقامتی با شرایط و امکانات خاص خود در اپلیکیشن و سایت املاک باشی کاملاً به روز قابل بررسی هستند.

سفر به ابهر
[faqs style=”accordion” filter=”abhar”]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *