همه چیزهایی که از شهر زنجان باید بدانید

همه چیزهایی که از شهر زنجان باید بدانید.

زنجان یکی از جمله بیست شهر پرجمعیت ایران به حساب می آید و با طارم، خلخال، میانه همجواری دارد. زیبایی های اقلیمی عمده ترین دلیلی است که مسافران را پای این شهر تاریخی و بزرگ می کشاند. اگر تا به حال به زنجان نرفته اید و قصد سفر به این شهر زیبا را دارید این مطلب را حتما مطالعه نمایید و سپس تصمیم بگیرید.

زنجان

در سفر به زنجان از کجا بازدید کنیم؟

شهر زنجان دارای آثار تاریخی و دیدنی های طبیعی فراوانی است که به واسطه تاریخ غنی و سرگذشت پر فراز و نشیب مردمان خود از زمان ایران باستان پابرجا بوده و اتفاقات متعددی را تجربه کرده است. شما پس از سفر به این شهر می توانید از بازار زنجان که طولانی ترین بازار ایران به حساب می آید، مسجد جامع ( مربوط به دوره قاجاریه)، خانه شیخ الاسلامی، پل میر بهاءالدین، کاروانسرای سنگی، تفرجگاه سد گاوازنگ، کارخانه کبریت سازی مربوط به دوران پهلوی و غیره دیدن کنید. از دیگر آثار و دیدنی های طبیعی این شهر می توان به گنبد سلطانیه، غار کتله خور، قلعه بهستان، مجموعه تفریحی ائل داغی اشاره کرد.

بازار زنجان

مردم شناسی استان زنجان

گویش مردم زنجان گویش های مختلف از زبان های تاتی تبار است و خاطر نشان میشود که زبان آنها پهلوی بازبسته به جیلانی است. در نتیجه زبان آنها ترکی آذربایجانی با لهجه زنجانی به حساب می آید؛ چرا که لهجه های ترکی انواع و اقسام گوناگونی دارند. مردم این شهر با فرهنگی غنی و پشتوانه تاریخی عظیم از نظر علمی و هنری در جایگاه برتری قرار دارند طوری که یکی از جمله سوغات هایی که شما می توانید از این شهر خریداری کنید مجموعه ای از صنایع دستی مانند ملیله کاری، فرش دستباف، چاروق دوزی و ورشو سازی است. همچنین در طول سال نمایشگاه های بین المللی مختلفی در این شهر برگزار میشود و بزرگترین ساعت آفتابی ایران در دانشگاه زنجان واقع شده است.

غذاهای سنتی زنجان

خوراکی ها و غذاهای سنتی زنجان چیست؟

فکر سفر همیشه با خوراکی های خوشمزه و متنوع همراه است. شما نمی توانید به هیچیک از غذاهای این شهر پاسخ رد بدهید چرا که علاوه بر مغذی بودن بسیار خوشمزه و اشتها برانگیز نیز هستند. برخی از مهم ترین غذاهای سنتی زنجان شامل:

  • جغور بغور
  • خورش لوچه با مرغ
  • پیازو
  • بوغدا شی
  • آش شیر
  • شش انداز
  • کله جوش
  • و غیره

رزرو اقامتگاه به صورت روزانه در زنجان

اگر قصد سفر به زنجان را دارید شرایط آب و هوا را در آن در نظر بگیرید. زنجان در بهار و تابستان آب و هوای بهتری برای سفر دارد با اینکه بسته به موقعیت مکانی شما این هوا می تواند کمی متغیر باشد. با این حال، سرد و کوهستانی بودن این شهر در فصل زمستان و پاییز امری بدیهی به شمار می آید.

پس اگر به این شهر سفر کردید یا از قبل قصد سفر داشتید حتما باید به فکر رزرو و اجاره اقامتگاه روزانه باشید. اپلیکیشن و سایت املاک باشی این بستر را به صورت آنلاین برای شما فراهم کرده است. کافیست نام شهر را جستجو کنید و به بهترین سوئیت، آپارتمان، خانه و ویلا دسترسی پیدا کنید.

[faqs style=”accordion” filter=”zanjan”]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *