غار عین هو اراک

غار عین هو کجاست و چرا کسی آن را نمی شناسد؟

غار ها عموما جزء آن دسته پدیده های طبیعی هستند که کمتر کسی به دنبال دیدن آنها در سفر است یا اینکه آنها را به عنوان یک مقصد بر می گزیند، و اما در ایران و مخصوصا در غرب و شمال ایران مناطق کوهستانی زیادی هستند که این جاذبه ی گردشگری را در دل خود جای داده اند. استان مرکزی یا همان اراک را بیشتر به صنعتی بودن آن می شناسیم، اما این استان نیز مانند دیگر استان های ایران دارای پدیده های زیبا و دیدنی زیادی است، یکی از این پدیده های دیدنی غار عین هو یا مین هو در شهرستان خمین است. غار عین هو در رشته کوه های سفید خانی به وجود آمده است.  

غار

آشنایی با غار عین هو

غار عین هو یکی از غار های زیبایی است که در دل کوهستان های غرب ایران زمین به وجود آمده. شهرستان های استان اراک و طبیعت آن جزو مناطقی هستند که کم تر شلوغ اند و بکر بودن آن ها تا حدودی نسبت به شهر های صنعتی دیگر کشورمان حفظ شده است. 

اگر که خیال سفر به استان های توریستی مانند مازندران، تبریز، اصفهان و یا تهران را دارید به احتمال بسیار استان مرکزی سر راه شما خواهد بود، پس می توانید برای یک وقفه و حتی استراحت در این استان بمانید و از جاذبه های آن استفاده کنید. 

عین هو یکی از جذابیت های این استان در شهرستان خمین است و می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، هم در دامنه ی کوه های سفید خانی کوهنوردی کنید و هم تجربه ی خوبی را از دیدن غار عین هو داشته باشید.

استان مرکزی دارای غار های بسیار دیگری نیز هست و شما به غیر از دیدن غار عین هو می توانید به غارهایی مانند کوه کلنگ محمود، غار گلدار گل چشمه، غار تخت کوچک، غار امجک و بسیاری غار های دیگر نیز سر بزنید.

غار عین هو

غار عین هو کجاست؟

این غار دهانه ای بسیار باز دارد و ارتفاع آن نیز زیاد است. همچنین عمق این غار چندان زیاد نیست. پس نگرانی بابت گم شدن یا نیاز به یک راهنما برای بازدید از آن ندارید و خودتان به همراه خانواده یا دوستان می توانید از این مکان دیدن کنید. غارعین هو واقع در شهرستان خمین و در رشته کوه های سفید خانی قرار گرفته است و در مقابل روستای رباط قرار دارد. این روستا در غرب شهرستان خمین و از توابع شهرستان اراک می باشد.

اگر هم به فکر اقامت در این منطقه هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از اپ یا سایت املاک باشی می باشد. شما با جستجو نام شهر یا منطقه مورد نظر می توانید خانه، سوئیت یا آپارتمان را رزرو یا اجاره کنید.

[faqs style=”accordion” filter=”markazi”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

یک دیدگاه

  1. مشهور و شلوغ سازی طبیعت حفاظت نشده مدلی از وحشی‌گری ضد محیط زیستی است و این پست عامل گسترش #گردشگری_بی‌ضابطه بوده و نتیجه آن خیانت به میراث طببعی وطن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *