شهر زیر زمینی کاریز کیش؛ جاذبه های خاص با تمدنی غنی

شهر زیر زمینی کاریز کیش ؛ جاذبه های خاص با تمدنی غنی

جزیره کیش که خود یکی از جاذبه های گردشگری در ایران به شمار می رود، مکان های خاصی را در خود جای داده است. یکی از این مکان های خاص، شهر زیر زمینی کاریز کیش است. این شهر بیش از 2500 سال قدمت داشته و در عمق 16 متری قرار دارد. گردشگران ایرانی و خارجی زیادی برای بازدید از این شهر کهن به کیش سفر می کنند، تا از نزدیک آن را مشاهده کنند.

سبک معماری این شهر به شکل فوق العاده ای انسان را به سمت خود جذب می کند. می توانید در شهر زیر زمینی کاریز کیش فسیل های بسیاری با قدمت زیاد بیابید. سنگواره هایی که در این شهر قدیمی وجود دارند، دارای قیمتی بین 280 تا 570 میلیون سال می باشند. همین ویژگی ها و جذابیت ها منجر شده است تا کیش به عنوان یکی از قطب های گردشگری مهم در ایران شناخته شود.

شهر زیر زمینی کاریز کیش

ویژگی های جذاب شهر زیر زمینی کاریز کیش

بدون شک دیدن یک شهر قدیمی و سنگی در زیر زمین، می تواند به تنهایی انسان را به هیجان وا دارد. حال تصور کنید وارد شهر زیر زمینی ای شوید که تمام سقف آن را مرجان ها و صدف های دریایی پوشانده باشند. ایا این همه زیبایی نمی تواند جذاب باشد؟ بی تردید فوق العاده هیجان انگیز است. در کنار این زیبایی ها، دیدن فسیل های قدیمی در گوشه و کنار این شهر نیز می تواند انسان را به وجد آورد.

برای بازدید از شهرزیر زمینی کاریز کیش بهترین روش اجاره سوئیت با مراجعه به وب سایت املاک باشی است. می توانید خودتان را برای کی سفر تفریحی اماده کنید و به جزیره کیش سفر کنید. اصولا تعطیلات عید بیشترین مسافر به این جزیره سفر می کنند و از مکان های دیدنی آن بازدید می نمایند. اما شما می توانید در تمام فصل های سال به این جزیره سفر کنید.

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *