آشنایی با 5 پل معلق ایران؛ جاذبه های گردشگری هیجان انگیز و خطرناک

آشنایی با 5 پل معلق ایران ؛ جاذبه های گردشگری هیجان انگیز و خطرناک

شاید با دیدن تصاویری از پل های معلق، حس ترس در ذهن شما ایجاد شود. اما در ایران پل های معلق زیادی وجود دارند که به عنوان مناطق گردشگری و توریستی شناخته می شوند. 5 پل معلق ایران که از جاذبه های گردشگری این کشور هستند، زیبایی های ناب و خاصی دارند. می توان از این پل ها برای پیاده روی هیجان انگیزی استفاده کرد.

ترسی که با هیجان و لذت همراه باشد، همیشه مردم ایران را به سمت خود جذب کرده است. از سوی دیگر می توان در زمان عبور از روی این نمونه پل های معلق، از چشم انداز طبیعی آنها نیز لذت برد. برخی از انواع پل معلق ایران بر روی دره، برخی بر روی رودخانه و برخی دیگر از آنها، در محیط های خطرناکی احداث شده اند. از این رو بازدید از هر کدام می تواند جذابیت منحصر به فردی را با خود به همراه داشته باشد.

5 پل معلق ایران معروف و هیجان انگیز

از میان پل های معلق دیدنی و زیبایی که در ایران وجود دارد، باید به پل نمک آبرود، پل پیرتقی، پل معلق هیر، پل مشگین شهر و دره خزینه اشاره کنیم.

⦁ پل معلق مشگین شهر:

این پل معلق را باید طولانی ترین پل در خاورمیانه به شمار آوریم، که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در مشگین شهر شناخته می شود. پلی با طول 365 متر که عرض ان 2 متر است.

پل معلق مشگین شهر

⦁ پل معلق پیرتقی: 

این پل از پل مشگین شهر ترسناک تر بوده و خطرناک تر است. کافیست به شهرستان خلخال در استان اردبیل روید، تا این پل را از نزدیک ببینید.

پل معلق پیرتقی

⦁ پل معلق دره خزینه:

این پل را باید زیباترین و کم نظیرترین پل معلق در ایران به شمار آوریم که در استان لرستان واقع شده است.

پل معلق دره خزینه

⦁ پل معلق نمک آبرود:

پل معلقی که در میان درختان سرسبز استان مازندران واقع شده است، به عنوان منطقه ای توریستی در ایران شناخته می شود.

پل معلق نمک آبرود

 

⦁ پل معلق هیر: 

این پل که در استان اردبیل قرار دارد، از دیگر جاذبه های گردشگری در این استان به شمار می رود. پل هیر بر روی رودخانه هیر قرار دارد و از این رو به این نام شهرت یافته است.

پل معلق هیر

 

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *