آسیاب های آبی شوشتر؛ شاهکار خلاقانه

آسیاب های آبی شوشتر ؛ شاهکار خلاقانه

یکی از بزرگترین مناطق توریستی و صنعتی در ایران، که از قدمت بالایی برخوردار است، آسیاب های آبی شوشتر می باشند. این سازه های آبی از سوی سازمان یونسکو به عنوان یکی از شاهکار های خلاقانه شناخته شده اند. پیش از این که انقلاب صنعتی در جهان اتفاق افتد، این سازه ها طراحی و ساخته شده بودند. 

آسیاب های شوشتر که درون رود کارون ساخته شده اند، در اصل نوعی خندق در اطراف شهر شوشتر بوده اند. این سازه ها به این دلیل ساخته شده بودند، که از شوشتر در برابر تاخت و تاز های مهاجمان جلوگیری نماید. آسیاب های آبی شوشتر جاذبه ای دیدنی و تاریخی هستند، که هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کنند. 

بیشتر کسانی که علاقه مند به تاریخ و آثار تاریخی هستند، برای بازدید از این منطقه سفر کرده اند. اما باید بگوییم به طور کلی پیوستگی بین بند ها، پل ها، کانال ها، آبشار ها و … در این سازه ها، هر انسانی را مشتاق میکند تا از آسیاب های آبی شوشتر بازدید نماید. 

آسیاب های آبی شوشتر

سفر چند روزه به شوشتر برای بازدید از آسیاب های آبی شوشتر

برای این که بتوانید این سازه دیدنی و زیبا را از نزدیک مشاهده کنید، بهتر است  برنامه ای عالی برای چند روز تعطیلات خود در نظر بگیرید. در اولین قدم لازم است ابتدا اقدام به اجاره خانه مبله، یا اجاره سوئیت در نزدیکترین منطقه به این سازه های شوشتر نمایید. 

تا زمان کافی برای گردش در این منطقه تاریخی و دیدنی داشته باشید. علاوه بر آن می توانید آسیاب های آبی شوشتر که از دوران هخامنشیان به جای مانده اند را با دقت بررسی نمایید. در عهد باستان از ان سازه ها به عنوان نوعی گذرگاه امنیتی استفاده می شده است. تا افراد غریبه و دشمنان به راحتی وارد شهر نشوند. 

سازه آبی شوشتر از بخش های بسیاری تشکیل شده است. که هر یک از این بخش ها زیبایی های خاص خود را دارند. بند میزان، بند برج عیار، برج کلاه فرنگی، قلعه سلاسل، پل بند شادروان، پل بند لشکر، کانال داریون و .. همگی بخش های مختلفی هستند که در سازه های شوشتر ساخته شده اند. 

این سازه سالهاست که به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند. از این رو تور های یک روزه و چند روزه بسیاری مسافران و گردشگران را برای بازدید از این منطقه، به شوشتر می برند. می توانید ایام تعطیل خود را به بازدید از آسیاب های آبی شوشتر اختصاص دهید. تا خاطره ای به یاد ماندنی از این منطقه برای خود به ثبت برسانید. 

سازه های دیدنی شوشتر

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *