کوه قلاقیران ایلام؛ بر بلندای قله های ایران

کوه قلاقیران ایلام؛ بر بلندای قله های ایران

کوه های بسیاری وجود دارند که انسان را به سمت خود میکشانند. از این میان باید به کوه قلاقیران ایلام اشاره کنیم. بسیاری از مردم از سراسر کشور، بیشتر فصل های گردش را برای سفر به این منطقه انتخاب می کنند. تا به ایلام سفر کرده و از این کوه ها بازدید نمایند.

در واقع این کوه ها را با نام قله قلاقیران و کوه قلعه قیران نیز می شناسند. با وجود این که ایلام یکی از شهرهای زیبا، با جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیاری است، اما کوه قلاقیران از جمله دیدنی ترین و زیباترین مناطق گردشگری در این منطقه به شمار می رود.

بسیاری از مردم کشور با اجاره سوئیت یا اجاره خانه مبله ایلام را برای سفر انتخاب می کنند. تا به بازدید از این کوه تاریخی بپردازند و در کنار آن تفریح کنند. ایلام را باید از جمله تاریخی ترین و باستانی ترین شهر در کشور به شمار آوریم. می توانید هر گوشه ای از این استان، جاذبه ای تاریخی مشاهده کنید.

قلعه قلاقیران

کوه قلاقیران و دیدنی های خاص آن

ارتفاع بلند این کوه، که به بیش از 2152 متر می رسد، در اصل آن را به قله ای بلند در ایران شبیه کرده است. طبق بررسی تاریخ نگاران، قدمت این آثار تاریخی به دوران اشکانیان باز می گردد. از این رو قلعه قیران را باید از جمله قدیمی ترین قلعه های ایران به شمار آوریم.

قلا قیران که مرد محلی بر روی کوه قلاقیران نهاده اند، به معنی صدای کلاغ است. حتی باید بگوییم این قلعه نظامی، برای مردم ایلام بسیار حائز اهمیت بوده است و نکته جالبی که این قلعه دارد، شباهت عجیب این به میدان آزادی می باشد.

بیشتر مسافرانی که طبیعت گردی را دوست دارند، با مراجعه به وب سایت املاک باشی، یا از طریق اپلیکیشن املاک باشی، محل اسکانی در ایلام رزرو می کنند. تا از این منطقه دیدنی و طبیعت خاص آن لذت ببرند. می توانید در دامنه کوه قلاقیران با جنگل بلوط کهنسالی مواجه شوید، که زیبایی خاصی را به آن منطقه بخشیده است.

اگر علاقه مند هستید تا بر بلندای این کوه ایستاده، و چشم انداز فوق العاده شهر ایلام را مشاهده کنید، بهتر است تجهیزات لازم برای کوهنوردی به همراه داشته باشید. بدون شد دیدن هر زیبایی، آسان نخواهد بود. علاوه بر آن بهتر است این نکته را بدانید که کوه قلاقیران در سال 1382 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اما با این تفاسیر در این منطقه هیچ امکانات تفریحی و رفاهی وجود ندارد. به همین دلیل بیشتر مسافران، این کوه را برای سفر و تفریح کوتاه مدت انتخاب می کنند.

کوه قلاقیران

 

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *