پارک جنگلی شیان لویزان؛ دیدنی ترین پارک جنگلی پایتخت

پارک جنگلی شیان لویزان؛ دیدنی ترین پارک جنگلی پایتخت

پارک های جنگلی همیشه ناب ترین مناطق برای تفریح و گردش بوده اند. از این رو در هر استانی می توانید پارک های زیبا و دیدنی جنگلی را مشاهده کنید. اما پارک جنگلی شیان در تهران، از جمله پارک های خاص با مکان طبیعی و جذاب بسیار است.

این پارک با مساحت بیش از 1000 هکتاری خود، در منطقه لویزان شمیرانات تهران ساخته شده است. مردم تهران معمولا آخر هفته های خود را به تفریح در این پارک جنگلی می پردازند. می توان پس از بازدید پارک جنگلی شیان، از سمت شرق به سراغ باغ پرندگان تهران رفته و ساعتی را نیز در این منطقه به تفریح پرداخت.

اصولا پارک های جنگی از سالهای بسیار دوری ساخته شده اند. به همین دلیل می توان آنها را جزو قدیمی ترین مکان های گردشگری در ایران به شمار آورد. مثلا پارک جنگلی شیان در اوایل دهه 1340 بنا شده است. برای این که از پیشرفت بافت شهری استان تهران جلوگیری شود. که در این زمینه نیز موفقیت مناسبی به دست آورد.

البته امروزه دیگر این پارک مصنوعی، به عنوان یکی از پرطرفدارترین و دیدنی ترین مکان های تفریحی در استان تهران شناخته شده است.

جاذبه های پارک جنگلی شیان

امکانات تفریحی پارک جنگلی شیان

بدون شک برای تفریح و گردش در طبیعت، نیاز به وجود برخی امکانات تفریحی خواهیم داشت. از آنجایی که پارک شیان لویزان از مرکز تهران تقریبا دور است، نمی توان چند ساعت به این منطقه سفر کرده و مجددا به خانه بازگشت. از این رو مسافران زیادی با اجاره خانه مبله در نزدیکی پارک شیان، خود را برای یک سفر تفریحی یک روزه به این منطقه آماده می کنند.

یکی از ساده ترین روش ها برای دسترسی به خانه های اجاره ای، نصب اپلیکیشن املاک باشی بر روی گوشی های هوشمند خود است. تا هر زمان و در هر مکانی که هستید، به راحتی شهر مورد نظر خود را انتخاب نموده و سفرتان را آغاز کنید. می توانید برای گردش و تفریح در پارک جنگلی شیان نیز از پیش اقدام به رزرو سوئیت یا ویلا در این منطقه نمایید.

از سوی دیگر برخی با مراجعه به وب سایت املاک باشی، از آن طریق اقدام به اجاره سوئیت در هتل های پارک جنگلی شیان می نمایند. تا آخر هفته و ایام تعطیل خود را به این منطقه سفر کنند. می توانید در بازدید از پارک، از بهترین غذاها در رستوران ها و کافی شاپ های معروف شیان استفاده کنید. علاوه بر آن در زمین های بازی به تفریح پرداخته، و از باغ پرندگان نیز بازدید کنید.

طبیعت دیدنی پارک شیان لویزان

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *