نقش رستم املاک باشی
Rock cut tomb of Xerxes, Naqsh-e Rustam, Iran, Middle East

نقش رستم ؛ یادگاری برجای مانده از دوران کهن

شهر شیراز که یکی از بهترین و جذاب ترین شهرهای ایران است، که جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. یکی از این جاذبه‌های گردشگری نقش رستم بوده که بر جای مانده از دوران کهن ایران به شمار می رود. این منطقه دیدنی از جمله آثار باستانی و جذاب، واقع در پنج کیلومتری تخت جمشید است.

به راحتی و تنها با یک بررسی ساده بر روی دیواره های این منطقه، شاهد آثار بر جای مانده از دوران ساسانی، هخامنشی و ایلامی خواهید بود.

حتی می توانیم بیان کنیم که این منطقه آرامگاه چند پادشاه بزرگ هخامنشیان هم چون داریوش بزرگ، خشایارشاه، و اردشیر اول است. اگر علاقه مند به بازدید از مکان های تاریخی هستید بهتر است بازدید از این منطقه جذاب و تاریخی را در لیست برنامه‌های خود بگنجانید.

زمانی که وارد آرامگاه نقش رستم می‌شوید درون آن آرامگاه داریوش و نه تابوت سنگی مشاهده می کنید، که نشان دهنده آن است که این محل، مکانی برای دفن بسیاری از پادشاهان و ملکه ها و وابستگان آن ها در زمان های گذشته بوده است.

 جذابیت‌های فراموش‌نشدنی اطراف نقش رستم

شاید بسیاری از ما به شهر شیراز سفر کرده باشیم اما هیچ کدام از ما نمی دانیم که کدام یک از مناطق گردشگری در این استان را باید بگردیم.  دیدنی های بسیاری که در استان فارس وجود دارند، منجر شده است تا ما زمان کافی برای گردش در این شهر تاریخی را نداشته باشیم. اما بهتر است برای بازدید از این شهر دیدنی، کمی زمان صرف کنیم.

برای آنکه زمان کافی جهت گردش در شهر شیراز را داشته باشید، ساده‌ترین روش، نصب اپلیکیشن املاک باشی بر روی گوشی‌های هوشمند شما است. تا به راحتی در هر زمان و هر مکانی که هستید، تنها با یک حرکت خانه یا سوئیت در شیراز اجاره نموده و خودتان را برای آغاز یک سفر رویایی آماده کنیم.

می توانید با سفر به شهر شیراز از کعبه زرتشت، کتیبه ها و نقش های برجسته که در کنار نقش رستم هستند، به راحتی بازدید نموده و از آنها لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *