روستای صراخیه ونیز ایران

روستای صراخیه خوزستان؛ زیباترین منطقه گردشگری

شاید تصور کنید استان خوزستان به دلیل گرمی هوا منطقه مناسبی برای سفر نیست. اما شهرها و روستاهای زیبا و دیدنی در این منطقه وجود دارند، که هر یک از آنها جاذبه خاص گردشگری به شمار می روند. روستای صراخیه یکی از دیدنی ترین روستاها در این استان به شمار می رود، که هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

در این روستای دیدنی می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیادی بازدید نمایید. مکان های دیدنی این مکان منجر شده است تا بیشتر مردم محلی، صراخیه را به عنوان ونیز ایران بشناسند. مهمترین دلیلی که منجر شده است تا این منطقه به یک منطقه گردشگری تبدیل شود، قرار گرفتن روستای صراخیه در دل تالاب شادگان است.

تالاب شادگان را باید به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های طبیعی در ایران به شمار آوریم، که در فهرست سازمان بین‌المللی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. از این رو این منطقه گردشگری هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران بسیار زیادی است. مردم محلی روستای صراخیه برای رفت و آمد به روستا معمولاً از قایق‌های چوبی استفاده می‌کند که به آن بلم می گویند.

روستای صراخیه

جاذبه های گردشگری و دیدنی روستای صراخیه

یکی از مهمترین و بهترین جذابیت‌های این روستا، بازی‌های محلی است، که کودکان این منطقه مشغول به آن هستند. شما در روستا به هیچ عنوان نمی توانید کودکان را مشاهده کنید که از کامپیوتر یا گوشی های هوشمند استفاده ‌کنند، بلکه آنها بیشترین زمان خود را صرف بازی های مختلف از جمله مسابقه قایقرانی، طناب کشی و موارد دیگر می کنند.

یکی دیگر جذابیت های روستای صراخیه تماشای گله های گاومیش است، که در این منطقه می توانید به وفور آنها را مشاهده کنید. اگر علاقه مند به مشاهده تمامی این زیبایی‌ها هستید کافیست به وب سایت املاک ‌باشی مراجعه نموده و در نزدیکترین منطقه به این روستا سوئیت یا خانه اجاره کنید. پس از آن آماده یک سفر رویایی شوید.

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *