موزه فرش ایران؛ دنیای گل و بلبل

موزه فرش ایران ؛ دنیای گل و بلبل

ایران از ابتدا با فرش های زیبای خود به شهرت جهانی دست یافته بود. اما بسیاری از مردم ایران نمی دانند بافت فرش های ایرانی از چه زمان آغاز شده است و هر یک چه سبکی داشته اند. کافیست به موزه فرش ایران سری بزنید تا بهشت رنگارنگ را بر روی فرش های سنتی و اصیل ایرانی مشاهده کنید.

تار به تار و پود به پود این فرش ها گویای داستانی از زندگی زنان غیور و زحمتکش ایرانی است. اگر هر کدام از فرش های موجود در موزه فرش ایران قدرت تکلم داشتند، هر یک داستانی شنیدنی برای تعریف کردن از خود بیان می کردند. تصور کنید دستانی که هر روز با هزاران امید و غم رج به رج این فرش ها را بافته اند، چه بر آنها گذشته است؟

بیشتر ما انسان ها با بازدید موزه ها، تنها زیبایی اشیاء را مشاهده می کنیم. اما آیا تاکنون از خودتان پرسیده اید که بر سر این اشیاء آماده است، که امروزه این چنین به شهرت رسیده اند؟ موزه فرش ایران انسان را در تاریخ و زحمات زنان ایرانی گم می کند.

موزه فرش ایران

عمده ترین فرش های موجود در موزه فرش ایران

سراسر ایران هنرمندان قالی بافی را در خود جای داده است. از این رو زمانی که وارد موزه فرش می شوید، می توانید هنر دست زنان مشهد، اصفهان، قم، تهران، کاشان، تبریز، کرمان و حتی سنندج را مشاهده کنید. این موزه دیدنی که هر ساله گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب می کند، از سال 1356 تا کنون فعالیت می کند.

حتی نمای ساختمان موزه فرش ایران نیز شبیه دار قالی است و همین مسئله انسان را به بازدید از این فرش ها مشتاق تر می کند. اگر قصد دارید به تهران سفر کنید و از مکان های دیدنی این استان بازدید نمایید، بهتر است به سراغ وب سایت املاک باشی رفته و در کمترین زمان ممکن اقدام به اجاره سوئیت در تهران کنید.

البته برخی از گردشگران و مسافران نیز با نصب اپلیکیشن املاک باشی بر روی گوشی های هوشمند خود، دسترسی به اجاره خانه مبله را برای خود آسان تر می نمایند. تهران علاوه بر موزه فرش ایران، مکان های دیدنی دیگری نیز دارد. به همین دلیل چند روزی سفر به این استان شلوغ، می تواند برای گردش و تفریح مناسب باشد.

حتما به خاطر داشته باشید برای بازدید از موزه فرش ایران، هر زمان که بخواهید می توانید اقدام نمایید. تنها روز های دوشنبه این موزه بسته است. حتی می توانید از فرش های این موزه نیز عکس گرفته و یادگاری از سفر به تهران برای خود داشته باشید.

 

دیدنی ترین و زیباترین فرش های ایرانی

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *