معبد آناهیتا؛ دیدنی ترین بنای سنگی بعد از تخت جمشید

معبد آناهیتا ؛ دیدنی ترین بنای سنگی بعد از تخت جمشید

بناهای سنگی زیادی در ایران وجود ندارد. اما از این میان می توانیم به زیباترین های انها اشاره کنیم. تخت  جمشید و معبد آناهیتا از جمله بزرگترین بناهای سنگی و مکان های تاریخی هستند، که در کشور قرار دارند. از این رو گردشگران بسیاری علاقه مند به بازدید از این مکان های تاریخی می باشند.

معبد آناهیتا در استان کرمانشاه واقع شده است، و آتشکده ای است که به پاس مقام الهه آب، آناهیتا بنا شده است. طبق تاریخ قدمت این بنای سنگی به دوران هخامنشیان، ساسانیان و اشکانیان باز می گردد. اما پس از ورود اسلام به ایران، این محل دچار تغییرات چشمگیری شد.

این معبد زیبا و تاریخی را مجموعه تاریخی کنگاور نیز می نامند، و در سال 1310 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. استان کرمانشاه مکان های دیدنی بسیاری دارد که از آن میان، معبد آناهیتا دیدنی ترین و تاریخی ترین مکان گردشگری در این استان به شمار می رود.

سنگ بناهای معبد آناهیتا

تاریخچه زیباترین بنای سنگی کرمانشاه معبد آناهیتا

این معبد عظیم تاریخی بر روی تپه ای واقع شده است، که ارتفاع آن حدود 32 متر بیشتر از زمین های اطراف می باشد. در زمان های قدیم فرشته ای به نام آناهیتا، نگهبانی از آب را بر عهده داشته است. این فرشته که به زیبایی شهرت داشته، از مقام بالایی برخوردار بوده.

از این رو مردم برای آن که مقام و مرتبه این فرشته زیبا را حفظ کنند، معبد آناهیتا را بنا نموده اند. طبق شواهد و مستندات تاریخی، این بنا قبل از میلاد ساخته شده است، و در دوران ساسانیان به اتمام رسیده است. بیشتر مردم کشور که به بناهای تاریخی علاقه مند هستند، استان کرمانشاه را برای سفر انتخاب می کنند.

زیرا این استان دارای مکان های دیدنی بسیار زیادی است. گردشگرانی که به تاریخ علاقه مند هستند، با مراجعه به وب سایت املاک باشی، به راحتی و در کمترین زمان ممکن اقدام به اجاره خانه در کرمانشاه می نمایند. تا خودشان را برای یک سفر دیدنی آماده کنند.

علاوه بر آن مسافران می توانند با نصب اپلیکیشن املاک باشی بر روی گوشی خود، هر زمان و در هر مکانی که بخواهند، برنامه یک سفر تفریحی و تاریخی را آماده کنند. سنگ بناهای معبد آناهیتا انسان را برای سفر در تاریخ آماده می کند. می توانید در هر متر این معبد، تاریخ را با تمام وجودتان لمس کنید.

زیبایی های معبد آناهیتا بی مانند است و انسان را به سمت خود می کشاند. با سفر به این استان، خودتان را به یک سفر لذت بخش و بی نظیر دعوت کنید.

 

معبد آناهیتا

[faqs style=”accordion” filter=”kermanshah”]

 

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *