بازارچه های مرزی؛ جاذبه ای دیدنی و تجاری

بازارچه های مرزی؛ جاذبه ای دیدنی و تجاری

در میان تمامی جاذبه های گردشگری که در شهرهای بزرگ وجود دارد، اما بازارچه های مرزی دنیای دیگری را پیش روی انسان قرار می دهند. مردم محلی شاید این بازارها را برای خرید مایحتاج خود انتخاب کنند، اما بیشتر مسافرانی که به نقاط مرزی سفر می کنند، از این بازارها به عنوان جاذبه ای دیدنی که روح زندگی در آن جریان دارد بازدید می کنند.

به صراحت می توانیم بگوییم امروزه بازارچه های مرزی با داشتن کالاهای متنوع, قیمت های ارزان و مناسب، شوق و ذوق زیادی در میان مردم ایجاد می کند تا اقدام به خرید مایحتاج خود کنند. از جمله مهمترین بازارهای مرزی که در کشور می توانیم به آنها اشاره کنیم، باید به بازارچه مرزی ماکو، بازارچه مرزی سِرو ارومیه، بازارچه مهاباد و … اشاره کنیم.

بهترین بازارچه های مرزی کشور کدامند؟

بیشتر مسافرانی که اقدام به اجاره خانه یا اجاره سوئیت در شهرهای مرزی می نمایند، در میان مکان های دیدنی که بازدید می کنند، بازارهای محلی نیز قرار داند. از جمله بهترین بازارهای مرزی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

بازارچه مرزی ماکو

شهرستان ماکو که در استان آذربایجان غربی قرار داد، با کشور ترکیه هم مرز می باشد. این شهر منطقه ازاد در این استان به شمار می رود، که بعد از بازار شانگهای، دومین بازارچه های مرزی وسیع دنیا را در خود جای داده است. بسیاری از گردشگرانی که به این استان سفر می کنند، اجناس ترک را می توانند از ماکو خریداری کنند.

بازارچه مرزی ماکو

بازارچه مرزی سِرو ارومیه

از دیگر بازارچه های مرزی که با شهر وان ترکیه هم مرز است، بازارچه مرزی سِرو در ارومیه است. در این شهر گمرک واقع شده است و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از گردشگران و خریداران اجناس ترک، به این شهرستان سفر کنند.

بازارچه مرزی سِرو ارومیه

بازارچه مرزی تمرچین پیرانشهر

یکی دیگر از شهرهای مرزی که در استان آذربایجان غربی واقع شده است، بازارچه تمرچین در شهر کردنشین پیرانشهر می باشد. در واقع پیرانشهر در استان کردستان، مسیر ترانزیتی ایران با عراق است. از این رو بسیاری از مسافرانی که به این استان سفر می کنند، با بازدید از بازارچه ها ی مرزی می توانند اقدام به خرید اجناس مورد نظر خود نمایند.

بازارچه مرزی تمرچین پیرانشهر

بازارچه مرزی جلفا 

شهرستان جلفا در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. در سفر به شهر تبریز می توانید در کنار تمامی دیدنی های این منطقه، به بازدید از این بازارچه نیز بپردازید. منطقه آزاد تجاری ارس را باید از جمله قطب های بازرگانی ایران به شمار آوریم که بهترین برند های ترک در آنجا به فروش میرسند.
برای بازدید از این بازارچه های مرزی کافیست به وب سایت املاک باشی مراجعه نمایید، یا از طریق اپلیکیشن املاک باشی اقدام به اجاره محلی برای اقامت خود نمایید.

بازارهای ارزان قیمت مرزی

مطلب پیشنهادی

ارگ بم؛ قدیمی ترین قلعه ایرانی

ارگ بم ؛ قدیمی ترین قلعه ایرانی

ارگ بم که در نزدیکی شهر بم واقع شده است، از جاذبه های توریستی و گردشگری در استان کرمان به شمار می رود. این قلعه قدیمی بیش از 2500 سال قدمت داشته، و در جای جای خود تاریخ و فرهنگ ایران را به نمایش می گذارد. می توانید حضور انسان های قدیمی را به راحتی در این قلعه احساس کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *