قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

در میان تمام جاذبه های گردشگری که می توانید در ایران مشاهده کنید، برخی از شهرها جاذبه های تاریخی قدیمی را در خود جای داده اند. قدمگاه جهرم یکی از این جاذبه های تاریخی و باستانی است، که به گفته محققان بر جای مانده از دوران ساسانیان به شمار می رود. این جاذبه تاریخی دارای نمای سنگی بوده و به سبک خاصی بنا شده است.

بسیاری از باستان شناسان علاقه مند به بازدید از قدمگاه جهرم هستند، تا بدانند این منطقه گردشگری از چه ویژگی هایی برخوردار است. استان فارس که از جاذبه های تاریخی بسیاری برخوردار است، با داشتن این قدمگاه نشان می دهد که از دیر باز این منطقه به عنوان منطقه ای گردشگری در ایران شناخته شده بوده است. قدمگاه جهرم

زیبایی های معماری قدمگاه جهرم

شاید برای مردم عادی بازدید از چنین جای تاریخی هیچ لذتی در بر نداشته باشد. اما باستان شناسانی که علاقه مند به کشف تاریخ هستند، از این دسته مکان های برجای مانده از دوران گذشته، بازدید می کنند. تا بتوانند کشف کنند سبک معماری این جاذبه های تاریخی به چه دورانی تعلق دارد، و به چه جاذبه هایی شبیه است.

مثلا باید بگوییم سبک معماری قدمگاه جهرم، نشان می دهد که این جاذبه گردشگری شباهت بسیار زیادی  به طاق های رو به شمال داشته، و سبک معماری آن به شبستان های مسجد شبیه است. می توانید در قسمت میانی این طاق با قطعه سنگی روبه رو شید، که با نقش های خاصی حجاری شده است. همین جذابیت های قدمگاه منجر شده است تا بسیاری از مردم علاقه مند به تاریخ، به جهرم سفر کنند تا از این منطقه بازدید نمایند.

در صورتی که تمایل دارید از دیدنی های استان فارس و شهرستان جهرم بازدید نمایید، بهتر است چمدان خود را بسته و از طریق اپلیکیشن املاک باشی در نزدیکترین محل به قدمگاه جهرم خانه یا سوئیتی اجاره کنید. پس از آن با دوستان و خانواده خود به سفر بروید.

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *