سیراف در واقع شهر کوچکی است که در شهرستان کنگان قرار دارد و وسعت آن به اندازه یک خیابان پهن بین دریا و کوه است. زیبایی ها و جذابیت های این شهرستان کوچک به قدری بالاست که می توان چند روز در آن بدون..

سیراف ؛ بندری شبیه به ماسوله با رمز و رازهای گوناگون

سیراف در واقع بندر کوچکی است که در شهرستان کنگان قرار دارد و وسعت آن به اندازه یک خیابان پهن بین دریا و کوه است. زیبایی ها و جذابیت های این شهرستان کوچک به قدری بالاست که می توان چند روز در آن بدون آلودگی کلان شهر ها و رفت و آمد شلوغ سپری کرد. سیراف به دلیل قرار گیری در استان بوشهر آب و هوای گرمی دارد و سفر به آن در فصل های خنک بیشتر توصیه می شود. اگر قصد سفر به این شهرستان را دارید یا می خواهید اطلاعات بیشتری به دست آورید با ادامه این مطلب همراه باشید.

سیراف

زیبایی ها و حقایق بندر سیراف

سیراف یک بندر قدیمی است که عمر و قدمت بالایی دارد. این بندر جالب و عجیب خندق های باستانی بزرگی دارد که در دل کوه حفر شده اند. دو نوع احتمال برای این خندق ها وجود دارد. یکی اینکه، این خندق ها برای ذخیره آب در گذشته استفاده می شده اند یا اینکه به عنوان قبرستان شناسایی می شوند.

احتمال اول قوی تر بوده و حفر کنندگان این خندق ها را برای استفاده از آب باران پس از ورود آب باران به جریان آب زیرزمینی و برداشت آب تمیز و تصفیه شده به شکل طبیعی ایجاد کرده بوده اند. به جز این بخش دیدنی و عجیب بندر سیراف شما می توانید به دیدن مسجد امام حسن بروید که پس از 188 هجری قمری ساخته شده است.

مکان دیدنی بعدی در این بندر عمارت شیخ جبار نصوری است که روی تپه بنا نهاده شده و مربوط به دوران قاجار می باشد. مردم سیراف از گذشته های دور تا به امروز به مهمان نوازی مشهور بوده و وجود آزادی دینی به جهت طیف وسیعی از زرتشتیان، مسیحیان، یهودیان و غیره در این جزیره به همراه اقوام مختلف مانند چینی ها و رومی ها در گذشته، آن را به یک منطقه خاص و آزاد تبدیل کرده است.

از این رو اگر به این شهرستان سفر کردید و با دیدن اتاقک مشرف به دره لیر برخورد داشتید می توانید مطمئن باشید که در مقابل یک آتشکده ایستاده اید. باستانی بودن این اتاقک موسوم به عبادتگاه به هزار سال قبل برمی گردد.

خندق های باستانی

لباس، غذا و گویش مردم سیراف

مردم سیراف با گویش و لهجه جنوبی گفتگو می کنند و می توان در این شهر لباس های جنوبی رنگارنگی را پیدا کرد که در نوع خود خاص و بی نظیر هستند. ماهیگیری در این بندر باستانی بسیار پر رونق است و از این رو می توان طیف وسیعی از خوراکی ها و غذاهای طبخ شده با ماهی را در بین غذاهای سنتی آن ها یافت. با اینکه این بندر به اندازه ای بزرگ و وسیع نیست که بتوان تجربیات زندگی در بنادر بزرگ و وسیع را تجربه کرد اما نباید از تجربه های تازه و بی مانندی که در سفر به سیراف می توان حس کرد غافل ماند.

بوشهر

رزرو اقامتگاه در سیراف بوشهر

برای اینکه شب در مکانی مناسب اقامت داشته باشید نمی توانید در اینجا، هتل یا آپارتمان پیدا کنید، اما قطعا خانه های مبله و سوئیت هایی پیدا میشوند که برای اقامت چند روزه با امکانات مفید و لازم مناسب باشند. جهت یافتن این اقامتگاه ها و یا رزرو آنها می توانید به سراغ اپلیکیشن و سایت املاک باشی بروید و بدون دغدغه اقامتگاه مورد نظرتان را انتخاب نمایید؛ بدون اینکه نیاز به شناخت یا کسب اطلاعات بیشتر داشته باشید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *