سنقر در اصل واقع شده در استان کرمانشاه است و در زبان محلی به آن سنگر می گویند. سنقر در زبان ترکی به نام پرنده شکاری منصوب است که..

سنقر کجاست؟ و در سفر به این شهر چه در انتظارمان است؟

سنقر در اصل واقع شده در استان کرمانشاه است و در زبان محلی به آن سُنگر می گویند. سنقر در زبان ترکی به نام پرنده شکاری منصوب است که در ترکیب با کلمات دیگر بکار برده می شود. جمعیت در این منطقه بسته به آب و هوا متغیر است چرا که موقعیت قرار گیری آن باعث شکل گیری شرایط زیستی خاصی برای کسانی است که در فصل های سرد از این محل جابجا می شوند.

بسیاری از افراد سفر به سنقر را برای گذران اوقات فراغت و کوهنوردی بر می گزینند و عده ای برای بازدید از جاذبه های دیدنی و  لذت بردن از دیدنی های طبیعی آن، در اوقات خاصی از سال به این شهر ییلاقی سفر می کنند. اگر روی نقشه به این منطقه نگاهی بیندازیم به خوبی متوجه می شویم که با قروه و کنگاور نزدیکی دارد.  اگر قصد سفر به سنقر را دارید لطفا این مطلب را از دست ندهید.

سفر به سنقر

آشنایی با مردم و فرهنگ رایج در سنقر

همانطور که اشاره کردیم مردمی که در این شهر به طور کامل ساکن هستند می توانند بسته به شرایط آب و هوا بیشتر یا کمتر شوند و به علت زیبایی و جذب گردشگر بیشتر در ایام خاصی از سال شما می توانید آن را شلوغ تر از مابقی ایام دیگر مانند تابستان ببینید. با این حال طبق سرشماری حدود 44000 نفر در این شهر زندگی می کنند و عمده آنها ترک و کرد می باشند. پس چندان دور از انتظار نیست که بدانیم گویش و زبان مردم به قومیت آنها بستگی دارد.

در اصل گویش محلی ترکی و کردی در این منطقه رایج است و گویش اکثریت آنها سنقری مختص این شهر می باشد. شغل اکثریت مردم این شهر بسته به موقعیت و بستر های فراهم شده در آن کشاورزی و دامداری است. با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که رشد صنایع در این شهر با توجه کافی و لازم صورت می گیرد. لباسی که مردم در این منطقه به تن می کنند نیز مانند زبان به قومیت کردی یا ترکی آنها وابسته است و همان فرم کلی را دارد.

جاذبه های خوشمزه شهرستان سرسبز سنقر

دامداری در شهرستان سنقر به خاطر داشتن مراتع گسترده و سرسبز بسیار پر رونق است بنابرین این شهر کوچک از گوشت گوسفندی بسیار مرغوبی برخوردار است. زمانی که در خیابان های سنقر راه میروید بوی کبابی که از گوشه کنار به مشام میرسد مدهوش کننده است. اما اگر میخواهید معروف ترین و با سابقه ترین و لذیذ ترین کباب را نوش جان فرمایید از ساکنین آنجا بخواهید شمارا به کبابی اسمعلی راهنمایی کنند.

کبابی اسمعلی سنقر

از دیگر خوراکی های معروف و پرطرفدار این شهر که آوازه آن در کل ایران پیچیده است تخمه آفتابگردان سنقری است. شهرستان سنقر در اطراف خود چند صد روستا وجود دارد که هر کدام به نوعی جاذبه گردشگری محسوب میشود زمین های کشاورزی زیادی در این نواحی وجود دارد که کشت اصلی کشاورزان آن گندم ، نخود و آفتابگردان است.

تخمه سنقری

آشنایی با جاذبه های دیدنی و تاریخی موجود در سنقر

همچون دیگر شهر های موجود در این منطقه شما می توانید جاذبه های متعددی را در این شهر بیابید که در نوع خود بی مانند هستند. از جمله آنها می توان به آبشار پریشان اشاره کرد که یکی از مهم ترین و دیدنی ترین آبشار های واقع شده در استان کرمانشاه می باشد. گزینه بعدی منطقه گردشگری سراب گزنهله است که یکی از آثار طبیعی و دیدنی این شهر به حساب می آید.

سراب سنقر

بعد از آن می توانید به دیدن بقعه تاریخی مالک بروید و در تپه ای در شهر واقع شده است. گزینه های بعدی شامل کوه دلا خانی، منطقه خان امیران، غار آهکی در دامنه کوه دالاخانی و غیره هستند که بیشتر جزء منابع و دیدنی های طبیعی آن به شمار می آیند. نباید فراموش کرد که کلیت خود شهر نیز یک جاذبه اساسی محسوب می شود.

جاذبه گردشگری دیگری که میتوانید ببینید سد شهدا یا سد سلیمانشاه است که جدیدا به یکی از دیدنی های بسیار پرطرفدار تبدیل گشته است که حضور در آنجاا قطعا در خاطرتان خواهد ماند.

سد سلیمانشاه سنقر

 رزرو روزانه خانه و اقامتگاه در شهر سنقر

اگر قصد ماندن چند شبه در شهر سنقر را دارید می توانید با کمک اپلیکیشن یا سایت املاک باشی گزینه مناسب خود را از بین خانه ها، سوئیت ها، آپارتمان ها یا ویلا ها به سادگی پیدا کنید.

منزل روستایی در سنقر
[faqs style=”accordion” filter=”songhor”]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *