شاید در بدو ورود به شهر فاروج و ورود به خیابان اصلی آن متوجه دسته ی بی شمار مغازه هایی که برای فروش آجیل و دیگر تنقلات کنار هم قرار گرفته اند...

سفر به فاروج ، شهر آجیل های رنگارنگ

شاید در بدو ورود به شهر فاروج و ورود به خیابان اصلی آن متوجه دسته ی بی شمار مغازه هایی که برای فروش آجیل و دیگر تنقلات کنار هم قرار گرفته اند شوید. این شهر در واقع منبع و تولید کننده اصلی آجیل و تنقلات این چنین واقع شده در استان خراسان شمالی است. شخصی که پایه گذار و آباد کننده این شهر بوده فرج الله نام داشته است که بعدها در طول زمان نام این منطقه را از فرج آباد به فاروج تغییر می دهند. طبق موقعیت جغرافیایی این شهر همجواری مشخصی با شیروان، قوچان، اسفراین دارد.

فاروج

آشنایی با مردم و فرهنگ رایج در فاروج

از تاریخ زندگی و شروع زندگی مردم در این منطقه قبل از نام گرفتن آن به عنوان فرج آباد اطلاعات دقیقی در دست نیست با اینکه گفته می شود در روستای خسرویه سنگ قبر هایی وجود دارد که نشان از تاریخ 747 هجری قمری می دهند. با این حال همانطور که اشاره شد، به دلیل رفت و آمد زیاد مسافران از این شهر انتخاب مشاغلی نظیر فروش آجیل و خوراکی هایی که در واقع سوغاتی این شهر به حساب می آیند بهترین گزینه ممکن برای مردم ساکن در آن است.

مردم در این شهر به زبان های مختلفی زندگی می کنند و همچنین اقوام مختلف با فرهنگ های متفاوت در آن ساکن هستند. اکثر مردم ساکن در فاروج به زبان های فارسی و ترکی صحبت می کنند و برخی دیگر به زبان کرمانجی. اقوام ساکن در این شهر شامل ترک ها، کرد ها می باشند. هر یک از اقوام نامبرده شده به صورت ایل جداگانه و در مناطق مختلفی از شهر ساکن هستند.

تاریخچه فروش آجیل در این شهر نیز به تردد متعدد مسافران جهت کاهش هزینه ها و تامین خوراکی آنها مرتبط می شد چرا که این مسیر هم از نظر جاده ای و هم از نظر آب و هوا برای بسیاری مطلوب تر از جاده های دیگر جهت رسیدن به مشهد مقدس بود.

شروع عرضه آجیل در این شهر نیز در نزدیکی مسجدی مستقر در فاروج و با عرضه تنقلات ساده مثل تخمه صورت گرفت. در نهایت گذشت زمان و توسعه فروش تنقلات این چنینی نام پایتخت آجیل را روی این شهر قرار داد. اگر قصد سفر به فاروج را داشته باشید باید به خوبی بدانید که این شهر در فصول سرد سال به دلیل داشتن آب و هوای کوهستانی بسیار سرد است.

روستای خسرویه

دیدنی های فاروج کدامند؟

اگر تنها به قصد عبور از شهر به این منطقه سفر نمی کنید می توانید کوهستان های بکر و جذابی را در این شهر بیابید که آلاداغ، شاه جهان کوه نام دارند و باغ های مستقر در این مناطق میوه های متعدد و تازه ای دارند. به جز آثار طبیعی می توانید آثار تاریخی و جاذبه های باستانی متعددی در فاروج بیابید که شامل تپه طویل، تپه خلق آباد، شهر باستانی خبوشان، حمام استاد، آبشار اسفجیر و غیره هستند. هریک از این جاذبه های دیدنی به خصوص تپه های نامبرده به دوران ایران باستان تعلق دارند.

خراسان شمالی

رزرو روزانه اقامتگاه در فاروج

اگر قصد ماندن در این شهر را دارید تنها کافیست وارد سایت یا اپلیکیشن املاک باشی شوید و با ورود نام شهر فاروج به دنبال خانه، سوئیت، آپارتمان یا ویلاهایی باشید که به صورت لحظه ای و به روز رسانی شده در دسترس تان هستند.

[faqs style=”accordion” filter=”farooj”]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *