گلوگاه

سرزمین گلاب و آدینه، گلوگاه

سرزمین گلاب و آدینه، گلوگاه

شهری با تاریخی غنی و پیشینه ای کهن در دل مازندران. گلوگاه این شهر گلاب و آدینه زیبایی های بی نظیر و بی مانندش را به رخ میکشد. مردم محلی این شهرستان، شهر خود را شهر گلاب می نامند. از این رو می توانیم بگوییم عطر گلاب در سرتاسر این شهر پیچیده است.

در زمان حمله مغول ها به ایران این سرزمین رویایی از بین رفت. اما پس از چند سال مجددا سر بر افراشت و امروزه به عنوان یکی از مناطق دیدنی در استان مازندران به شمار می رود. مردم این شهر به زبان ترکی صحبت می کنند. اهالی گلوگاه از طایفه های گلو و کلبادی ها می باشند.

بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار و تابستان می باشد. در فصل های سرد سال مسافرت به این منطقه می تواند خطرناک باشد. گلوگاه تنها 5 کیلومتر از دریا فاصله دارد و از شمال به کوه های سرسبز البرز، و از جنوب به دریا متصل است. می توانید از سمت بهشهر به این شهرستان زیبا سفر کنید. 

جاذبه های دیدنی و گردشگری 

این شهر نیز همچون دیگر شهرهای شمال از جذابیت های دیدنی بسیاری برخوردار است. می توانید با سفر به گلوگاه از مکان های زیر دیدن نمایید.

ارتفاعات گلوگاه

منطقه توسکا چشمه:

این منطقه زیبا که در بخش جنوبی شهر گلوگاه قرار گرفته است، از طبیعت زیبا برخوردار می باشد. می توانید در این منطقه درختان زیبای توسکا را از نزدیک مشاهده نمایید. خنک بودن طبیعت توسکا در هوای گرم تابستان می تواند مکانی مناسب برای تفریح باشد.

اسکله آشوراده:

آشوراده در نزدیکی بندر ترکمن قرار دارد اما از سمت گلوگاه نیز 37 کیلومتر فاصله دارد. می توانید با سفر به این شهر از اسکله ی زیبای آشوراده نیز دیدن نمایید. تا بتوانید صنایع دستی و سوغاتی های زیبایی را برای خود تهیه نمایید. آشوراده یکی از زیباترین جزیره های ایران به شمار می رود.

روستای آغوز دره:

این روستا که در ارتفاعی بلند واقع شده است، منظره ای زیبا و جذاب را برای گردشگران به نمایش گذاشته است. می توانید با سفر به آغوز دره جاذبه ای دیدنی را تجربه نمایید. این روستای عالی در دل کوه های سرسبز مازندران و 45 کیلومتری شهرستان گلوگاه واقع شده است.

طبیعت گلوگاه

گورستان سفید چاه: 

این گورستان بعد از گورستان خالد نبی، عجیب ترین گورستان در ایران به شمار می رود. می توانید بر روی هر یک از این قبر ها طراحی های عجیبی را مشاهده نمایید. قدمت گورستان سفید چاه به 1200 سال پیش باز می گردد. حکایت ها و داستان های جالبی در مورد این گورستان بیان می کنند. می توانید با سفر به گلوگاه از نزدیک شاهد این منطقه عجیب باشید.

ساحل زیبای دریا:

یکی دیگر از جاذبه های شهرستان گلوگاه، ساحل دریای خزر است. کسانی که برای سفر به شهرهای شمالی می روند، همیشه به دنبال ساحل و دریا و جنگل هستند. می توانید هر سه این زیبایی ها را در این شهرستان بدست آورید.

محل اسکان و اقامت در شهر گلوگاه

سفر همیشه برای انسان ها خستگی در بر دارد. زیرا هیجاناتی که در سفر تجربه می کنیم، در زندگی روزمره تجربه نخواهیم کرد. به همین دلیل انرژی زیادی را برای لذت بردن از این تفریحات صرف می کنیم. وب سایت املاک باشی زیباترین و خاص ترین مکان های اسکان و استراحت را به شما معرفی می کند. 

می توانید برای اجاره ویلا شمال به سایت املاک باشی یا به اپلیکیشن املاک باشی مراجعه نمایید. تا بتوانید پس از یک روز خسته کننده و پر از هیجان در ویلایی استراحت کنید. اجاره ویلا در گلوگاه و اجاره سوئیت در گلوگاه از طریق املاک باشی میسر شده است. کافیست کمی زمان بگذارید و اقدام به اجاره و یا رزرو ویلا نمایید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *