بهشهر

بهشهر مرواریدی در دل استان مازندران

بهشهر مرواریدی در دل استان مازندران

یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای شمال ایران، به خصوص استان مازندران، شهرستان بهشهر است. این شهرستان بی نظیر تقریبا در قسمت شرقی استان مازندران واقع شده است. به دلیل زیبایی های خاصی که دارد هر ساله گردشگران و مسافرین زیادی را به سمت خود میکشاند. 

می توانید با سفر به این شهرستان قدیمی و پر از تاریخ، از جاذبه های گردشگری آن دیدن نمایید. نام بهشهر در زمان صفویه انتخاب شده ایت. بعنی بهترین و شریف ترین شهر، از این رو می توانیم تخمین بزنیم که مردمی عالی و شریف دارد این شهر رویایی. 

طبیعت بکر و زیبای آن، جنگل های سرسبز و منحصر به فردش، چشمه ها، غارها، ساحل زیبای دریای خزر، همه و همه بهشهر را به مرواریدی در دل شمال مانند کرده است. می توانید به این منطقه سفر کنید تا از نزدیک تمام زیبایی های آن را با چشم خود ببینید.

جاذبه های دیدنی و مناطق گردشگری 

برای سفر به بهشهر برنامه ریزی کنید. تابستان بهترین فصل برای سفر به این منطقه است. می توانید از مکان های دیدنی و خاص این منطقه دیدن نمایید. یک سفر خاطره انگیز و رویایی را در کنار خانواده خود به این شهر تجربه کنید.

باغ چهلستون اشرف:

این باغ تاریخی و زیبا همچون باغ های چهل ستون اصفهان و قزوین، منحصر به فرد و خاص است. عمارتی چندصد ساله در این منطقه بنا شده است که می توانیم آن را از جمله آثار تاریخی بهشهر به شمار آوریم. باغ چهلستون اشرف در زمان شاهان صفویه بنا شده است.

از یک طرف چشم اندازی آبی دارد و از یک طرف چشم اندازی سبز. جنگل و دریا را در روبرو و پشت سر خود به تماشای زیبایی خود نشانده است. 

باغ بهشهر

قبرستان سفید چاه:

این قبرستان تاریخی را می توانیم به عنوان اولین قبرستان مسلمانان در زمان تیموریان به شمار آوریم. گورستان سپید، به طرز جالبی از پوسیدگی مردگان خود جلوگیری می نماید. می توایند به بهشهر سفر نموده و از گورستان سپید دیدن نمایید.

کاخ صفی آباد:

کاخی با قدمت چند صد ساله که به دوران شاه عباس اول باز می گردد. این کاخ که در بهشهر واقع شده است، به عنوان یکی از مکان های دیدنی و تاریخی این منطقه به شمار می رود. می توانید با سفر این شهرستان از کاخ صفی آباد دیدن نمایید. یک کاخ باشکوه و زیبا.

تالاب میانکاله: 

تالاب های مازندران از شهرت بالایی برخوردار هستند. می توانید با سفر به شهرستان بهشهر از تالاب میانکاله دیدن نمایید. این تالاب حدود 100 هزار هکتار مساحت دارد و بیش از 40 نوع پرنده در این منطقه سکونت دارند. تالابی که متاسفانه در حال خشک شدن است.

آبشار زیبای اسپه او:

این آبشار فوق العاده عالی 30 کیلومتر از شهرستان بهشهر فاصله دارد. می توانید در اطراف این آبشار درختان زیبا و کهنسالی را مشاهده نمایید. چشمه ای زیبا که از دل سنگ های کوهستانی سر برآورده است، محیطی جذاب و زیبا را برای بیننده به نمایش گذاشته است. 

دریاچه چهار فصل بهشهر:

دریاچه ای که در کنار تالاب میانکاله قرار دارد، به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری به شمار می رود. می توانید با سفر به این دریاچه از رستوران و قهوه خانه های سنتی آن دیدن نموده و روزی لذت بخش را با خانواده ی خود سپری نمایید. 

دریاچه ای آرام و ساکن که در تمام فصل ها زیباست. دریاچه ی چهار فصل منطقه ای دیدنی و خاص در شهرستان بهشهر به شمار می رود.

غار زیبا و باستانی هوتو:

غار هوتو که از جاذبه های باستانی و گردشگری شهرستان بهشهر به شمار می رود، بیش از 7000 سال قدمت دارد. می توانیم به صراحت بیان کنیم که این غار به انسان های اولیه باز می گردد. با سفر به دهکده تریجان می توانید از غار هوتو دیدن نمایید.

آبشار بهشهر

سوغات ها و صنایع دستی در بازار های محلی بهشهر

این شهرستان نیز مانند دیگر شهرستان های شمال چهار شنبه بازار های عالی دارد. می توانید در این بازارها انواع صنایع دستی فوق العاده همچون جوراب بافی، نساجی، سفالگری، صنایع چوب و… را دیدن نموده و خریداری نمایید.

علاوه بر آن در بازارهای محلی بهشهر می توانید، انواع نان های محلی، مربا، شربت، و… را نیز خریداری و به عنوان سوغات با خود ببرید. 

اقامتگاه و محل اسکان منحصر به فرد

این شهرستان به دلیل زیبایی های خاصی که دارد، هر ساله گردشگران زیادی برای سفر به این منطقه مسافرت می کنند. اجاره ویلا شمال در این منطقه اسان است. می توانید به وب سایت املاک باشی مراجعه کنید یا اپلیکیشن املاک باشی را نصب کنید و در کمترین زمان ممکن اقدام به اجاره ویلا در بهشهر نمایید.

علاوه بر آن انواع سوئیت های زیبا و خاص که در این شهرستان وجود دارد، نیز می تواند محلی مناسب برای اسکان شما باشد. با املاک باشی زیباترین سوئیت در بهشهر را اجاره و یا رزرو نمایید.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *