قلعه الموت

به قلعه الموت در قزوین سفر کنیم

به قلعه الموت در قزوین سفر کنیم

قلعه الموت یک قلعه تاریخی پر جاذبه در شهرستان قزوین است که در سال 1381 به عنوان شاهکار معماری ایرانی ثبت ملی شده است. برای دیدن آن باید از جاده ای باریک گذر کنید و یک مسیر پر پیچ و خم و کوهستانی را پشت سر بگذارید. اما در نهایت منظره باشکوه دژ، خستگی را از تن تان بیرون می کند. این قلعه مربوط به دوران اسماعیلیان است.

قلعه الموت با تهران 4 ساعت و با قزوین 2 ساعت و نیم فاصله دارد. از لحاظ جغرافیایی در شمال غربی قزوین و در روستای گازر خان واقع شده است که با وجود گذر سالیان همچنان بر فراز کوه خودنمایی می کند.

جالب است بدانید که تنها راه ورود به این قلعه در گوشه شمال شرقی آن می باشد، چرا که در بخش دامنه جنوبی قلعه خندق وسیعی حفر شده است تا راه نفوذ به قلعه بسته شود. در بخش های دیگر دامنه نیز خندق هایی کنده شده تا امکان رفت و آمد نباشد.

پیش رو داشتن مسیر پرجاذبه

ارتفاع این دژ از سطح دریا 2163 است. برای رسیدن به این قلعه پلکان های زیادی را باید طی کنید پس باید آب و مواد غذایی کافی همراه داشته باشید، اما بدانید که مسیر پرجاذبه ای پیش رو دارید.در اطراف قلعه، زنان محلی خوراکی های محلی منطقه مانند آلو جنگلی، زرشک و … میفروشند .

قلعه الموت

دژ الموت که در بالای صخره ای سنگی بنا شده است در حدود 120 متر ارتفاع و 10 تا 35 متر عرض دارد. دیوارهای قلعه به سبک صخره ها بنا شده اند. برای رسیدن به قلعه حدود 400 پله فاصله دارید؛ بر اساس یافته های تاریخی این پله ها در زمان قاجار ایجاد شده است و تا قبل از آن برای رسیدن به قلعه از قاطر استفاده می شده است.

از بالای قلعه الموت می توانید چشم انداز مناظری تا 10 کیلومتر آنطرف تر را هم مشاهده کنید.

چه فصلی به قلعه الموت سفر کنیم؟

با توجه به اینکه قلعه الموت در یک منطقه سردسیر و کوهستانی قرار دارد بهترین فصل برای سفر به این منطقه اوایل بهار و همچنین اوایل تابستان می باشد که هوا هنوز معتدل است. هر چند که به خاطر کوهستانی بودن منطقه در تابستانها هم شبها بسیار خنک است و باید لباس گرم همراه داشته باشید.

جاذبه های گردشگری اطراف قلعه

در حوالی قلعه الموت دریاچه ای به نام اوان وجود دارد که مانند مرواریدی پرتلألو در این منطقه جاری است. در سفر به الموت حتما از این دریاچه دیدن کنید. آبشار ورچر با ارتفاع 30 متری در روستای رزجرد هم از جاذبه های این منطقه است. منظره هیجان انگیز آبشاری که از دل صخره به دره ای زیبا فرو می ریزد و پوشش گیاهی متنوعی دارد.

قلعه الموت

گردشگرانی که به قلعه الموت سفر می کنند می توانند اقامتگاههای سنتی را برای اسکان خود انتخاب کنند. اقامتگاههایی که در روستای گازرخان ایجاد شده اند.

سایت املاک باشی امکانات اقامتگاهی را برای شما فراهم کرده است که می توانید با توجه به شرایط سفرتان ونوع علایق تان یکی از آنها را برای اقامت در قزوین و یا اقامتگاههای سنتی اطراف قلعه الموت راانتخاب کنید.

در سایت املاک باشی شما میتوانید اقدام به رزرو ویلا ، سوئیت و اقامتگاههای بوم گردی در شهرها و روستاهای مختلف ایران است.

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *