دیدنی های قشم

رزرو سوئیت و بازدید از دیدنی های قشم

قشم نگین بی مثال خلیج فارس نام دارد و یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران است. قشم جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد که سالانه توریست های فراوانی را برای بازدید از این مناطق دیدنی جذب می کند. دیدنی های قشم بسیار زیاد است و برای اینکه بتوانید به همه آنها سربزنید باید اقامتگاه مناسبی در قشم برای خود دست و پا کنید.

رزرو سوئیت و بازدید از دیدنی های قشم

قشم نگین بی مثال خلیج فارس نام دارد و یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران است. قشم جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد که سالانه توریست های فراوانی را برای بازدید از این مناطق دیدنی جذب می کند. دیدنی های قشم بسیار زیاد است و برای اینکه بتوانید به همه آنها سربزنید، باید اقامتگاه مناسبی در قشم برای خود دست و پا کنید.

جزایر ناز

یکی از دیدنی های قشم، جزایر زیبا و رنگارنگ آن است که جاذبه های بکر بی نظیری دارد. جزایر قشم به جزایر ناز شهرت یافته اند و دارای ساختار و بافت صخره ای هستند. وسعت این جزایر حدود 3 هکتار است.

دیدنی های  قشم


یکی از ویژگی های منحصر بفرد این جزایر این است که به دلیل شرایط جزر، می توان تا فاصله یک کیلومتری در آبهای آن پیش رفت و این ویژگی آن را به یکی از جذاب ترین دیدنی های قشم تبدیل کرده است.

روستای لافت

در شمال غربی جزیره قشم روستایی تاریخی و قدیمی وجود دارد که در نوع خود بسیار جالب و منحصر بفرد است. یکی از ویژگی های خانه های این روستا این است که یک حیاط مرکزی و بادگیر دارد و به همین دلیل این روستا به بندر بادگیرها مشهور است.

دیدنی های  قشم


این روستا همچنین آثار تاریخی دیگری نیز دارد مانند گنبد مدون، قلعه پرتغالی ها، قلعه نادری و قبرستان این روستا که سنگ نبشته هایی هزار ساله دارد. روستای لافت یکی از جاذبه های گردشگری و از دیدنی های قشم است.

روستای توریان

در 31 کیلومتری جنوب غربی جزیره ی قشم روستای توریان قرار دارد.

دیدنی های  قشم

به دلیل وجود نخلستانهای بسیار و زمینهای کشاورزی گل آفتابگردان چشم انداز فوق العاده ای دارد و از دیدنی های قشم به شمار می رود.

تنگه ی چاهکوه

در حوالی روستای شاهوی شرقی در فاصله 70 کیلومتری از جزیره ی قشم، تنگه ی عجیبی وجود دارد که به تنگه ی چاهکوه مشهور است.

دیدنی های  قشم

تنگه ای که دالان ها ، حفره ها و تماشای اشکال پیچ در پیچ و عجیب آن هیجان انگیز است. دلیل آنکه این تنگه چاهکوه نام گرفته است قرار گرفتن چاههایی در ابتدای این تنگه است. تنگه ی چاهکوه از دیدنی های شگفت انگیز جزیره ی قشم است.

تنگه عالی محمد

در جزیره ی قشم در فاصله اندکی از تنگه ی چاهکوه، پدیده ی طبیعی و زیبایی به نام تنگه ی عالی محمد وجود دارد که به تنگه ی سنگ آب و تنگه ی آب نما هم معروف است.

دیدنی های  قشم

انتهای مسیر این تنگه ی طبیعی به گنبد نمکی نمکدان می رسد که بسیار دیدنی و جذاب است.

قلعه ی پرتغالی ها

دریانوردی به نام « آلفونسو آلبرکرک» در ابتدای قرن 16 میلادی دستور ساخت قلعه ای در شمال جزیره ی قشم را داد که امروزه به قلعه ی پرتغالی ها معروف شده است.

دیدنی های  قشم

وسعت این اثر تاریخی بیش از 2 هزار متر مربع است که به کمک سنگهای گچی و آهکی و ساروج محلی بنا شده است. این قلعه از برترین دیدنی های قشماست.

جنگل های دریایی حرا؛ جذاب ترین دیدنی های قشم

یکی از جاذبه های بی نظیر و ازدیدنی های قشم جنگل های حرا به وسعت 200 کیلومتر می باشد. درختان این جنگل در آب شور رشد می کنند و در هنگام پدیده مد، بخش عمده ی آنها زیر آب می رود .

دیدنی های  قشم

جالب است بدانید که این درختان آب شور را تصفیه می کنند و آب شیرین تولید می کنند و این ویژگی منحصر بفرد این درختان است.

دره ی ستارگان

در جزیره ی قشم دره ای به قدمت 2 میلیون سال وجود دارد که در اثر فرسایش خاک و سنگ و ماسه ناشی از وزش باد، رگبار و باران به وجود آمده است که به دره ی ستارگان مشهور است.

دیدنی های  قشم

این پدیده ی طبیعی از جذابترین دیدنی های قشم است که گردشگران خارجی را هم جذب کرده است. به اعتقاد بومیان محلی، این دره در اثر برخورد ستارگان با زمین به وجود آمده است و به همین دلیل دره ی ستارگان نام گرفته است.

غار نمکدان

یکی از پدیده های طبیعی دیگر در قشم غار نمکدان است که زمین شناسان آن را طولانی ترین غار نمکی جهان دانسته اند.

دیدنی های  قشم

این غار دیدنی در 90 کیلومتری جزیره ی قشم قرار دارد. غار نمکدان در دل کوهی گنبدی شکل ایجاد شده است که رگه های سفید نمک بر بدنه ی آن قابل مشاهده است . به دلیل رطوبت زیاد جزیره و نفوذ کردن آب به درون غار، قندیل های نمکی در غار شکل گرفته است که بسیار جالب توجه است.

سد گوران

در روستای گوران واقع در 78 کیلومتری جزیره ی قشم، سدی به نام گوران وجود دارد که قدمت آن به دوران پهلوی بر می گردد.

دیدنی های  قشم

برخی از باستان شناسان معتقدند که پی ریزی اولیه آن به دوران هخامنشیان بر می گردد و تاج آن در زمان ساسانیان ایجاد شده است. سد گوران از لحاظ تامین آب شیرین بومیان محلی بسیار حائز اهمیت است.

کاسه سلخ

در سواحل جنوبی جزیره قشم منطقه ای با وسعت بیش از 35 کیلومتر مربع وجود دارد که خالی از هر گونه پوشش گیاهی است.

دیدنی های قشم

در این منطقه هزاران تپه کوچک و بزرگ مخروطی وجود دارد که در طول زمان فرسایش پیدا کرده اند و تپه ماهورهای متخلخل را به وجود آورده اند. علاوه بر این در این بخش از جزیره چشمه گوگرد با خاصیت درمانی وجود دارد که از دیدنی های قشم به شمار می رود.

گورستان تاریخی قشم

در جزیره قشم گورستانهای زیادی با قدمت تاریخی بسیار کهن وجود دارد و در برخی از آنها مقبره هایی با قدمت چندین قرن هم به چشم می خورد. قبرستان روستای کوشه که قدمتی در حدود 12 قرن دارد از جمله این قبرستانهای تاریخی است.

دیدنی های  قشم

این روزها جزیره ی قشم به یکی ازمقاصد پرطرفدار گردشگری ایران تبدیل شده است. اگر شما هم قصد سفر به قشم و بازدید ازدیدنی های قشم را دارید یادتان باشد که اقامتگاه مناسب اولین اولویت در سفر است.

 سایت املاک باشی شما را به اسکان در اقامتگاههای سنتی و بوم گردی قشم دعوت می کند. ما همچنین امکان رزرو ویلا، سوئیت های مبله و آپارتمانهای مبله در قشم را با تمام امکانات رفاهی زندگی برای شما مهیا کرده ایم. تنها کافی است به سایت املاک باشی وارد شوید و از مشاهده موارد فراوان رزرو سوئیت در قشم شگفت زده شوید.رزرو اقامتگاه در قشم بصورت آنلاین، در کمترین زمان ممکن انجام می شود .

[faqs style=’filterable-toggle’]

مطلب پیشنهادی

کلیساهای ایران

کلیساهای ایران ؛ جذاب ترین مکان های دیدنی

در میان دیدنی ترین و خاص ترین کلیساهای ایران، برخی به ثبت یونسکو رسیده اند و برخی دیگر به عنوان آثار ملی ایران شناخته می شوند. این کلیساها برای مسیحیان و ارامنه ای که در ایران سکونت دارند بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است. اما در کنار این مسئله، زیبایی های خاص این کلیساها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *