بهشت گمشده شیراز؛ رویای باور نکردنی

بهشت گمشده شیراز؛ رویای باور نکردنی

شیراز یکی از شهرهای بخش جنوبی کشور به شمار می رود که از آب و هوای گرم و خشکی برخوردار است. به همین دلیل باور این که در این شهر گرم و خشک بتوان بهشت گمشده ای را مشاهده کرد، امری باور نکردنی است. اما اگر به تنگ بستانک مرودشت سفر کنید، می توانید این منطقه رویایی را از نزدیک مشاهده نمایید. 

اگر قصد دارید خودتان را به یک آخر هفته لذت بخش و پر از حس ارامش دعوت کنید، بهترین انتخاب سفر به بهشت گمشده مرودشت است. این منطقه دیدنی در ایران همچون قطعه ای از بهشت است. تنها زمانی می توانید زیبایی آن را با تمام وجود لمس کنید، که به بهشت مرودشت سفر کرده باشید. 

این منطقه دیدنی دارای وسعت 20 هزار هکتاری بوده و ارتفاع آن از سطح دریا یک هزار و 740 متر است. بهشت گمشده منطقه ای دیدنی و عالی برای تفریح و گردش در روز های آخر هفته و ایام تعطیل است. 

بهشت گمشده مرودشت

زیبایی ها و جاذبه های طبیعی بهشت گمشده

رودخانه پر آبی که در این منطقه از مرودشت قرار گرفته است، منجر شده تا این بهشت هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب نماید. پوشش گیاهی مناسب، چشمه های زیبایی که از کوه سرچشمه گرفته و به سمت پایین سرازیر هستند و آبشار های کم ارتفاع منطقه کامفیروز، آن را به یکی از شهرهای دیدنی و جاذبه های گردشگری خوش آب و هوا در شیراز تبدیل کرده است. 

به راحتی می توانید در این منطقه گونه های جانوری بسیاری همچون خرس، کلاغ، قوچ، میش، بز وحشی و … را مشاهده نمایید. همچنین بهشت گمشده دارای پوشش گیاهی بی نظیری است. همچون  درختان و درختچه هایی همچون بنه، چنار، زرشک، کیکم، شیرین بیان، خارشتر، گون، درمنه و … . 

حتی می توانیم بگوییم بیشتر گردشگران و مسافرانی که با اجاره خانه مبله در این منطقه، یک سفر به یاد ماندنی را برنامه ریزی می کنند، در اصل به دنبال آن هستند که از گیاهان دارویی و طبیعی این منطقه استفاده کنند. پس شما هم می توانید با سفر به بهشت گمشده علاوه بر تفریح و گردش، از پوشش گیاهی این منطقه داروهای گیاهی بسیاری را برداشت کنید. 

هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که یک روز آخر هفته خود را هم به تفریح بپردازید، هم محصولات گیاهی برداشت کنید. برای این که بتوانید روحیه و انرژی مجدد به دست آورید تا یک هفته دیگر را بدون خستگی به کار بپردازید، بهتر است برنامه گردش در دل طبیعت بهشت گمشده را برای خود بچینید. 

دیدنی ترین منطقه شیراز
[faqs style=”accordion” filter=”shiraz”]

مطلب پیشنهادی

غار سنگ شکن

غار سنگ شکن جهرم؛ لانه عجیب و دست ساز

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر جهرم، باید به غار سنگ شکن اشاره کنیم. این غار دیدنی از زیبایی های خاصی برخوردار است، که می تواند انسان را به وجد آورد. همین جاذبه های تاریخی در جهرم است که منجر شده تا هر ساله بر تعداد گردشگرانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *