آبشار اسکلیم رود؛ جاذبه طبیعی سوادکوه

آبشار اسکلیم رود؛ جاذبه طبیعی سوادکوه

همه مردم ایران شهرهای شمالی را به خاطر طبیعت فوق العاده ان دوست دارند. زیرا در این منطقه آبشار ها، دشت ها، جنگل ها، دریاچه ها و هر آنچه به انسان آرامش می دهد وجود دارد. آبشار اسکلیم رود یکی از این جاذبه های طبیعی در سوادکوه مازندران به شمار می رود، که روح انسان را به ارامش می رساند. 

این منطقه دیدنی و خوش آب و هوا از آنجایی که خنک است، در فصل تابستان بهترین منطقه برای سفر به شمار می رود. البته بسیاری از مردم اطراف سوادکوه آخر هفته های خود را به بازدید از آبشار اسکلیم رود می پردازند. تا هم از هوای مطبوع این آبشار لذت ببرند، و هم از خانه خارج شده و روحشان را تغذیه کنند.

این آبشار بی نظیر از دل طبیعت دست نخورده جنگل های هیرکانی سر بر آورده و جاری شده است. زمانی که وارد این منطقه می شوید، خودتان را در بهشت زیبایی می یابید، که دل کندن از آن آسان نیست. آبشار اسکلیم رود دارای 32 متر ارتفاع میباشد و در پایین آن بیش از 200 حوضچه آهکی وجود دارد. که به زیبایی آن افزوده است. 

آبشار اسکلیم رود

بهترین زمان بازدید از آبشار اسکلیم رود

مسلما برای این که بتوان از زیبایی های این منطقه سوادکوه بهره مند شد، لازم است به این شهر سفر کرد. پیش از سفر حتما محل اسکان خود را تعیین کنید، تا در آن منطقه برای استراحت با مشکلی مواجه نشوید. می توانید با اجاره ویلا یا اجاره خانه مبله در نزدیکترین منطقه به اسکلیم رود، خودتان را برای آغاز یک سفر بی نظیر آماده کنید. 

تمام ایام سال برای بازدید از آبشار اسکلیم رود مناسب است. اما برای این که بتوانید بیشترین زیبایی و حس ناب را در سفر به سوادکوه تجربه کنید، حتما برای سفر فصل بهار یا پاییز را انتخاب کنید. این دو فصل زمانی است که شهرهای شمالی از رطوبت و گرمای کمتری برخوردار می باشند. از این رو بهترین موقعیت برای تفریح و لذت بردن از آب و هوای متعادل شمال است. 

البته آبشار اسکلیم رود در فصل تابستان نیز زیبایی های خاص خود را دارد. که می تواند انسان را به سمت خود جذب کند. پس هر زمان خودتان را آماده یک سفر تفریحی نمودید، بهتر است تجهیزات خود را آماده کنید و سفر به این شهر زیبا و بازدید از آبشار دیدنی آن را در اولویت خود قرار دهید. 

شما می توانید در کنار بازدید از این ابشار فوق العاده، از جنگل های لفور نیز بازدید نمایید. جنگلی قدیمی که به دوران ژوراسیک باز می گردد. 

بهشت سواد کوه
[faqs style=”accordion” filter=”shomal”]

مطلب پیشنهادی

قدمگاه جهرم فارس

قدمگاه جهرم؛ جاذبه باستانی و تاریخی

قدمگاه جهرم که در یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد، یکی از مناطق گردشگری و جاذبه های توریستی در ایران به شمار می رود. این منطقه تاریخی زیبایی های خاصی را در خود جای داده و علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. می توانید با سفر به جهرم، از جاذبه های توریستی این منطقه بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *