مهریز کجاست و چرا نباید دیدن آن‌را از دست دهیم؟

مهریز کجاست و چرا نباید دیدن آن‌را از دست دهیم؟

استان یزد دیدنی های فراوانی دارد. مهم تر از دیدنی های فراوان آن شهرستان های زیبای آن هستند؛ مانند مهریز. مهریز مانند یک تابلوی نقاشی دلنواز ترکیب کویر و درختان سرسبز و خانه های قدیمی و روستایی است. در واقع این شهر از روستاهای متعددی تشکیل شده است که شامل میرک آباد، خورمیز، مداوار، مخلصون و غیره است. این شهر در کنار جاده تهران بندر عباس (یزد – کرمان) واقع شده است و اگر روی نقشه به آن نگاه کنید می توانید آن را همجوار با منطقه حفاظت شده کالمند بیابید. 30 کیلومتر مانده به ورودی یزد (جنوب آن) می توانید به مهریز برسید. اگر قصد سفر به شهر های جذاب یزد را دارید این مطلب به شما کمک می کند تا با مهریز یزد بیشتر آشنا شوید.

مهریز

در بازدید از مهریز از کجا دیدن کنیم؟

مهریز با در اختیار داشتن جاذبه های دیدنی متعدد مقصد گردشگری مهمی به حساب می آید. اطلاعات دقیقی از تاریخ شکل گیری مهریز در دست نیست اما اگر به آثار تاریخی آن توجه کنید می توانید به راحتی متوجه شوید که مهریز از چه زمانی مکان زندگی به حساب می آمده است. به عنوان مثال مسجد مهرپادین یکی از مهمترین و شناخته شده ترین بناها و مساجد موجود در این شهر است که در سده 8 هجری قمری ساخته شده است. پس بیش از 900 سال قدمت دارد. یا از دیگر بناهای مهم و دیدنی این شهر می توان به قلعه سریزد است که به عنوان صندوق امانات ایران در گذشته های دور به حساب می آمده است. از دیگر دیدنی های تاریخی و جالب توجه این شهر می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • کوه ریگ: در نزدیکی آن برج کبوتر خانه و آب انبار قرار دارند که می توانید همزمان از این سه جاذب دیدن کنید.
  • باغ پهلوان پور: مربوط به دوره قاجار است. در این باغ شربت خانه، بنای زمستان خانه و غیره وجود دارد و دارای تزئینات قابل توجهی می باشد.
  • آب انبار پای برج: در روستا سریزد واقع شده است که مربوط به دوره قاجار است.
  • مجموعه تفریحی باغ آهو: وجود انواع حیوانات مانند قوچ، قو، طاووس و غیره در این مجموعه تفریحی مورد توجه بسیاری از مسافران است.
یزد

آشنایی با فرهنگ و پوشش مردم مهریز

مردم مهریز عمدتا به زبان فارسی و گویش یزدی صحبت می کنند. این شهر هنر و فرهنگ غنی دارد و شما می توانید در سفر به مهریز صنایع دستی مختلفی از جمله گیوه، سبد، قالی و غیره را تهیه کنید. اکثر مردم در این منطقه به مشاغلی نظیر دامداری و کشاورزی مشغول هستند و از این رو پوشش معمولی و روستایی خود را حفظ کرده اند.

رزرو و اجاره اقامتگاه روزانه در مهریز

در شهر مهریز اقامتگاه روزانه بوم گردی بسیار رواج دارد، از این رو می توانید یک اقامت خاص و جالب توجه متفاوت با دیگر شهرهای بزرگ تجربه کنید. شما در این شهر امکان رزرو و اجاره خانه، سوئیت و آپارتمان مبله ، ویلا و دیگر اقامتگاه های روزانه را خواهید داشت. تنها با مراجعه به سایت املاک باشی و جستجو نام این شهر می توانید از اقامتگاه های به روز و خالی با شرایط و امکانات مجزا آگاه شوید. در صورتیکه می خواهید دسترسی بهتر و آسانتری به موارد مذکور داشته باشید اپلیکیشن املاک باشی نیز در اختیار شما می باشد.

قلعه سریزد
[faqs style=”accordion” filter=”mehriz”]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *