سفر به بهشت آذربایجان شرقی، کلیبر

سفر به بهشت آذربایجان شرقی، کلیبر

کلیبر در استان آذربایجان شرقی واقع شده و 9800 نفر جمعیت دارد. طبیعت بکر و زیباییی های خیره کننده، سرسبزی و آرامش نفس گیر آن، این شهر را به یکی از جذاب ترین نقاط توریستی دنیا تبدیل کرده است. آب و هوای کوهستانی این شهر باعث شده است تا اکثر توریست ها در فصول سرد سال از آن بازدید نمایند. قرارگیری کلیبر در مرکز منطقه حفاظت شده ارسباران توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

کلیبر

آشنایی با مردم کلیبر

دین اکثر مردم اسلام – شیعه و برخی دیگر پیروان اهل حق هستند. موسیقی و گویش ترکی آذربایجانی (اغوز) در اینجا قالب اصلی زبان مردم به حساب می آید. طبق اطلاعات موجود در منابع موثق مردم این منطقه ممزوج از تالش و ترک به حساب می آیند. پوشش و فرهنگ مردم کلیبر عمدتاً تفاوتی با پوشش کلی مردم ساکن در آذربایجان شرقی ندارد. در این منطقه عموماً لباس های محلی و سنتی بیشتر از لباس شهری رایج بین تمامی مردم به چشم می خورد. این پوشش شامل چارقد، پیشانی بند، پیراهن، کلاه مردان، کت های مردانه و غیره می باشد.

ارسباران

در سفر به کلیبر از کدام جاذبه های تاریخی و طبیعی دیدن کنیم؟

اشاره شد که منطقه ارسباران و شهر کلیبر بیشتر از هر جاذبه دیگری، دیدنی های طبیعی قابل توجهی دارد که نباید از آنها چشم پوشی کرد. عمده دلیلی که مردم به این سمت از کشور ایران برای گذراندن اوقات فراغت کشیده می شوند بکر و یکدست بودن منطقه است.

شما در سفر به کلیبر می توانید قلعه ها و دیدنی های طبیعی متعددی را بیابید که هرکدام بسته به یک برهه تاریخی داستان و واقعه تاریخی با پشتوانه ای دارند. فاصله کلیبر با تبریز و منطقه ارسباران یک ساعت است. با این حال قبل از سر زدن به این دو مورد بهتر است اطلاعاتی در مورد خود شهر به دست آورید. شما می توانید در این منطقه فوق العاده جذاب از دیدن قلعه بابک (ساخت در دوره ساسانی، نام وام گرفته از بابک خرمدین)، جنگل قره داغ (ارسباران، حاوی درختان متنوع سرسبز مانند گیلاس وحشی، بلوط، افرا، گردو، بلوط و غیره)،  پارک جنگلی مکیدی (در دره مکیدی، دارای درختان میوه دار مانند زغال اخته، تمشک، فندق، آویشن، بومادران)، منطقه حفاظت شده آینالو ( منطقه حفاظت شده با گونه های گیاهی و جانوری متنوع و زیبا)، بازار سرپوشیده اهر (در یک کیلومتری کلیبر)، مسجد جامع اهر لذت ببرید.

اکثر جاذبه های گردشگری این منطقه طبیعی هستند و این خبر خوبی برای آن دسته از کسانی است که عاشق طبیعت هستند. برای دیدن موزه ها و پارک های داخل شهر نیز می توانید در اهر به دنبال موزه شهاب الدین اهری، پارک شهاب الدین باشید. بازدید از این شهر در واقع به گشت و گزار بیشتر و اقامت کمتر در خانه یا آپارتمان خلاصه می شود.

قلعه بابک

اجاره اقامتگاه روزانه در کلیبر

سخن از اقامت روزانه در کلیبر شد، یکی از جزء های اساسی سفر که نمی توان از اهمیت آن چشم پوشی کرد. برای اینکه بتوانید رزرو و اجاره آسانتری داشته باشید سایت و اپلیکیشن املاک باشی در کنار شما هستند. شما می توانید با جستجو نام این منطقه به آسانی برای اجاره کردن خانه، ویلا، سوئیت و آپارتمان اقدام نمایید.

[faqs style=”toggle” filter=”Kleiber”]

مطلب پیشنهادی

بازار مظفریه تبریز

بازار مظفریه؛ بازار فرش های بی نظیر تبریز

بازار فرش دیدنی و نابی در تبریز وجود دارد، که می تواند انسان را محو تماشای خود کند. بازار مظفریه در تبریز دنیایی از فرش های دستباف ناب و بی نظیر را به نمایش گذاشته است. می توان در این بازار ساعت ها به گردش پرداخت، و از زیبایی های ناب آن بهره مند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *